Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of the transportation route of oversize and excessive loads in relation to the load-bearing capacity of existing bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A10237306" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:10237306 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26110/17:PU126493

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012070" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012070</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/236/1/012070" target="_blank" >10.1088/1757-899X/236/1/012070</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of the transportation route of oversize and excessive loads in relation to the load-bearing capacity of existing bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Transportation routes of oversize and excessive loads are currently planned in relation to ensure the transit of a vehicle through critical points on the road. Critical points are level-intersection of roads, bridges etc. This article presents a comprehensive procedure to determine a reliability and a load-bearing capacity level of the existing bridges on highways and roads using the advanced methods of reliability analysis based on simulation techniques of Monte Carlo type in combination with nonlinear finite element method analysis. The safety index is considered as a main criterion of the reliability level of the existing construction structures and the index is described in current structural design standards, e.g. ISO and Eurocode. An example of a single-span slab bridge made of precast prestressed concrete girders of the 60 year current time and its load bearing capacity is set for the ultimate limit state and serviceability limit state. The structure&apos;s design load capacity was estimated by the full probability nonlinear MKP analysis using a simulation technique Latin Hypercube Sampling (LHS). Load-bearing capacity values based on a fully probabilistic analysis are compared with the load-bearing capacity levels which were estimated by deterministic methods of a critical section of the most loaded girders.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of the transportation route of oversize and excessive loads in relation to the load-bearing capacity of existing bridges

  • Popis výsledku anglicky

    Transportation routes of oversize and excessive loads are currently planned in relation to ensure the transit of a vehicle through critical points on the road. Critical points are level-intersection of roads, bridges etc. This article presents a comprehensive procedure to determine a reliability and a load-bearing capacity level of the existing bridges on highways and roads using the advanced methods of reliability analysis based on simulation techniques of Monte Carlo type in combination with nonlinear finite element method analysis. The safety index is considered as a main criterion of the reliability level of the existing construction structures and the index is described in current structural design standards, e.g. ISO and Eurocode. An example of a single-span slab bridge made of precast prestressed concrete girders of the 60 year current time and its load bearing capacity is set for the ultimate limit state and serviceability limit state. The structure&apos;s design load capacity was estimated by the full probability nonlinear MKP analysis using a simulation technique Latin Hypercube Sampling (LHS). Load-bearing capacity values based on a fully probabilistic analysis are compared with the load-bearing capacity levels which were estimated by deterministic methods of a critical section of the most loaded girders.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04030713" target="_blank" >TA04030713: Modelování degradace a zajištění životnosti betonových mostů</a><br>

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IOP conference series: Materials science and engineering. Volume 251

  • ISBN

  • ISSN

    1757-8981

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Institute of Physics

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    21. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000417428700070