Assessment of Load Bearing Capacity of Concrete Bridge after Exceeding the Design Life
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU119357" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU119357 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.249.173" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.249.173</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/SSP.249.173" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/SSP.249.173</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of Load Bearing Capacity of Concrete Bridge after Exceeding the Design Life
Popis výsledku v původním jazyce
Advanced methods of reliability analysis based on simulation techniques of Monte Carlo type in combination with nonlinear finite element method analysis represent effective tools for reliability assessment of the existing bridges. Knowledge of current level of load bearing capacity of the bridge and its development in the coming years while meeting the required level of reliability may help to schedule the bridge maintenance systematically and efficiently and/or it can facilitate decision-making on the manner and extent of its reconstruction. The paper briefly introduces the methodology of probabilistic determination of the load bearing capacity of bridges with respect to the ongoing deterioration processes in time. The methodology is applied to determine the current level of load bearing capacity of a reinforced concrete parapet beam bridge and for its estimation in the coming years until the end of the theoretical service life of the structure.
Název v anglickém jazyce
Assessment of Load Bearing Capacity of Concrete Bridge after Exceeding the Design Life
Popis výsledku anglicky
Advanced methods of reliability analysis based on simulation techniques of Monte Carlo type in combination with nonlinear finite element method analysis represent effective tools for reliability assessment of the existing bridges. Knowledge of current level of load bearing capacity of the bridge and its development in the coming years while meeting the required level of reliability may help to schedule the bridge maintenance systematically and efficiently and/or it can facilitate decision-making on the manner and extent of its reconstruction. The paper briefly introduces the methodology of probabilistic determination of the load bearing capacity of bridges with respect to the ongoing deterioration processes in time. The methodology is applied to determine the current level of load bearing capacity of a reinforced concrete parapet beam bridge and for its estimation in the coming years until the end of the theoretical service life of the structure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings from 22nd Czech Concrete Day 2015
ISBN
978-80-906097-0-9
ISSN
1662-9779
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
173-178
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Litomyšl
Datum konání akce
25. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—