Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odhad zatížitelnosti betonových mostů po překročení návrhové životnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU116456" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU116456 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odhad zatížitelnosti betonových mostů po překročení návrhové životnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokročilé metody spolehlivostí analýzy založené na simulačních technikách typu Monte Carlo v kombinaci s nelineární analýzou a metodou konečných prvků představují v součastné době jeden z nejefektivnějších nástrojů aplikovaný při hodnocení spolehlivostistávajících mostních konstrukcí. Znalost stávající úrovně zatížitelnosti mostu a její vývoj v následujících letech při splnění požadované úrovně spolehlivosti může napomoci k systematickému a efektivnímu plánování údržby mostních objektů a/nebo může usnadnit rozhodování o způsobu a rozsahu jejich rekonstrukce. V příspěvku je ve stručnosti představena metodika pravděpodobnostní analýzy zatížitelnosti mostů respektující vliv probíhajících degradačních procesů v čase. Metodika je aplikována při odhadu aktuální úrovně zatížitelnosti železobetonového parapetního mostu a pro předpověď úrovně zatížitelnosti v následujících letech.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of Load Bearing Capacity of Concrete Bridges after Exceeding the Design Life

  • Popis výsledku anglicky

    Advanced methods of reliability analysis based on simulation techniques of Monte Carlo type in combination with nonlinear finite element method analysis represent effective tools for reliability assessment of the existing bridges. Knowledge of current level of load bearing capacity of the bridge and its development in the coming years while meeting the required level of reliability may help to schedule the bridge maintenance systematically and efficiently and/or it can facilitate decision-making on themanner and extent of its reconstruction. The paper briefly introduces methodology of probabilistic determination of the load bearing capacity of bridges with respect to the ongoing deterioration processes in time. The methodology is applied to determinethe current level of load bearing capacity of a reinforced concrete parapet beam bridge built and for its estimation in the coming years until the end of the theoretical service life of the structure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Betonářské dny 2015

  • ISBN

    978-80-906097-0-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Litomyšl

  • Místo konání akce

    Litomyšl

  • Datum konání akce

    25. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku