Assessment of the capacity of roads weaving segments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A10237311" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:10237311 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/ttj.2017.18.issue-2/ttj-2017-0009/ttj-2017-0009.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/ttj.2017.18.issue-2/ttj-2017-0009/ttj-2017-0009.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/ttj-2017-0009" target="_blank" >10.1515/ttj-2017-0009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of the capacity of roads weaving segments
Popis výsledku v původním jazyce
Driving style is affected by development of cars and it has influence on the capacity of designed elements of roads and highways. Therefore, based on research, more accurate methods for assessing the capacity of road infrastructure are being developed. This paper presents the results of the research of weaving segments. It is focused on capacity assessment of these sections within the Czech Republic. Attention is focused especially on weaving segments in urban conditions with high traffic volume and on road sections with a speed limit less than 80 km per hour. Research verified the possibility of using these purposes by existing methodology developed for roads with a speed limit up to 80 km per hour.
Název v anglickém jazyce
Assessment of the capacity of roads weaving segments
Popis výsledku anglicky
Driving style is affected by development of cars and it has influence on the capacity of designed elements of roads and highways. Therefore, based on research, more accurate methods for assessing the capacity of road infrastructure are being developed. This paper presents the results of the research of weaving segments. It is focused on capacity assessment of these sections within the Czech Republic. Attention is focused especially on weaving segments in urban conditions with high traffic volume and on road sections with a speed limit less than 80 km per hour. Research verified the possibility of using these purposes by existing methodology developed for roads with a speed limit up to 80 km per hour.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transport and telecommunication
ISSN
1407-6160
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
LV - Lotyšská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
101-106
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85018972215