Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of the capacity of roads weaving segments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A10237311" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:10237311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/ttj.2017.18.issue-2/ttj-2017-0009/ttj-2017-0009.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/ttj.2017.18.issue-2/ttj-2017-0009/ttj-2017-0009.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/ttj-2017-0009" target="_blank" >10.1515/ttj-2017-0009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of the capacity of roads weaving segments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Driving style is affected by development of cars and it has influence on the capacity of designed elements of roads and highways. Therefore, based on research, more accurate methods for assessing the capacity of road infrastructure are being developed. This paper presents the results of the research of weaving segments. It is focused on capacity assessment of these sections within the Czech Republic. Attention is focused especially on weaving segments in urban conditions with high traffic volume and on road sections with a speed limit less than 80 km per hour. Research verified the possibility of using these purposes by existing methodology developed for roads with a speed limit up to 80 km per hour.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of the capacity of roads weaving segments

  • Popis výsledku anglicky

    Driving style is affected by development of cars and it has influence on the capacity of designed elements of roads and highways. Therefore, based on research, more accurate methods for assessing the capacity of road infrastructure are being developed. This paper presents the results of the research of weaving segments. It is focused on capacity assessment of these sections within the Czech Republic. Attention is focused especially on weaving segments in urban conditions with high traffic volume and on road sections with a speed limit less than 80 km per hour. Research verified the possibility of using these purposes by existing methodology developed for roads with a speed limit up to 80 km per hour.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transport and telecommunication

  • ISSN

    1407-6160

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    101-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85018972215