Modeling of the impact of a pedestrian crossing on resulting capacity of a roundabout
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A86098312" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:86098312 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.taylorfrancis.com/books/e/9781315393810/chapters/10.1201%2F9781315393827-140" target="_blank" >https://www.taylorfrancis.com/books/e/9781315393810/chapters/10.1201%2F9781315393827-140</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781315393827-139" target="_blank" >10.1201/9781315393827-139</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling of the impact of a pedestrian crossing on resulting capacity of a roundabout
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with problematics of the impact of pedestrian crossing on re-sulting capacity of roundabout. There is described the issue of capacity calculation according to valid Czech technical conditions. The influence of pedestrian crossing is only considered when calculating the capacity of the exit. Moreover, only cases which are taken into account are the ones with certain minimum number of pedestrians’ passes over the pedestrian crossing. Results obtained by calculations according to these technical conditions can be properly compared with results of realized simulations. The article compares the outputs that have been identified through traffic microsimulation model created in the PTV VISSIM software.
Název v anglickém jazyce
Modeling of the impact of a pedestrian crossing on resulting capacity of a roundabout
Popis výsledku anglicky
This article deals with problematics of the impact of pedestrian crossing on re-sulting capacity of roundabout. There is described the issue of capacity calculation according to valid Czech technical conditions. The influence of pedestrian crossing is only considered when calculating the capacity of the exit. Moreover, only cases which are taken into account are the ones with certain minimum number of pedestrians’ passes over the pedestrian crossing. Results obtained by calculations according to these technical conditions can be properly compared with results of realized simulations. The article compares the outputs that have been identified through traffic microsimulation model created in the PTV VISSIM software.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances and Trends in Engineering Sciences and Technologies II : proceedings of the 2nd International Conference on Engineering Sciences and Technologies, 29 June - 1 July 2016, High Tatras Mountains, Tatranské Matliare, Slovak Republic
ISBN
978-1-138-03224-8
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
823-828
Název nakladatele
Taylor & Francis
Místo vydání
London
Místo konání akce
Tatranské Matliare
Datum konání akce
29. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—