Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tram Type Influence on the Frequency Spectrum Character of the Subsoil Dynamic Response

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F18%3A10240756" target="_blank" >RIV/61989100:27120/18:10240756 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27240/18:10240756

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15199/48.2018.11.22" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15199/48.2018.11.22</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15199/48.2018.11.22" target="_blank" >10.15199/48.2018.11.22</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Tram Type Influence on the Frequency Spectrum Character of the Subsoil Dynamic Response

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the results of the experimental seismic measurement using a standard seismic in situ station on a rock mass where the influence of the type of the trams passing on the frequency spectrum characteristics, the bandwidth and the maximum peaks was monitored. The goal of presented experimental measurement was to verify whether it is possible to find common patterns for individual types of tram cars in the frequency spectra using standard equipment for seismic measurements. The results show that in the spectrums certain characteristics can be traced, which are common to both a particular type of tram and a common group of tram types historically or structurally derived from each other.

  • Název v anglickém jazyce

    Tram Type Influence on the Frequency Spectrum Character of the Subsoil Dynamic Response

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the results of the experimental seismic measurement using a standard seismic in situ station on a rock mass where the influence of the type of the trams passing on the frequency spectrum characteristics, the bandwidth and the maximum peaks was monitored. The goal of presented experimental measurement was to verify whether it is possible to find common patterns for individual types of tram cars in the frequency spectra using standard equipment for seismic measurements. The results show that in the spectrums certain characteristics can be traced, which are common to both a particular type of tram and a common group of tram types historically or structurally derived from each other.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Przeglad elektrotechniczny

  • ISSN

    0033-2097

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    94

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    96-100

  • Kód UT WoS článku

    000454045000022

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85056206440