Tram Type Influence on the Frequency Spectrum Character of the Subsoil Dynamic Response
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F18%3A10240756" target="_blank" >RIV/61989100:27120/18:10240756 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27240/18:10240756
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15199/48.2018.11.22" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15199/48.2018.11.22</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15199/48.2018.11.22" target="_blank" >10.15199/48.2018.11.22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Tram Type Influence on the Frequency Spectrum Character of the Subsoil Dynamic Response
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the results of the experimental seismic measurement using a standard seismic in situ station on a rock mass where the influence of the type of the trams passing on the frequency spectrum characteristics, the bandwidth and the maximum peaks was monitored. The goal of presented experimental measurement was to verify whether it is possible to find common patterns for individual types of tram cars in the frequency spectra using standard equipment for seismic measurements. The results show that in the spectrums certain characteristics can be traced, which are common to both a particular type of tram and a common group of tram types historically or structurally derived from each other.
Název v anglickém jazyce
Tram Type Influence on the Frequency Spectrum Character of the Subsoil Dynamic Response
Popis výsledku anglicky
This article deals with the results of the experimental seismic measurement using a standard seismic in situ station on a rock mass where the influence of the type of the trams passing on the frequency spectrum characteristics, the bandwidth and the maximum peaks was monitored. The goal of presented experimental measurement was to verify whether it is possible to find common patterns for individual types of tram cars in the frequency spectra using standard equipment for seismic measurements. The results show that in the spectrums certain characteristics can be traced, which are common to both a particular type of tram and a common group of tram types historically or structurally derived from each other.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Przeglad elektrotechniczny
ISSN
0033-2097
e-ISSN
—
Svazek periodika
94
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
96-100
Kód UT WoS článku
000454045000022
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85056206440