Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design studio for teaching creative and artistic disciplines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F18%3A10243713" target="_blank" >RIV/61989100:27120/18:10243713 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wiete.com.au/journals/WTE&TE/Pages/Vol.16,%20No.4%20(2018)/22-Perinkova-M.pdf" target="_blank" >http://www.wiete.com.au/journals/WTE&TE/Pages/Vol.16,%20No.4%20(2018)/22-Perinkova-M.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design studio for teaching creative and artistic disciplines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The basis of teaching arts and creative disciplines is the world-wide recognised method of studio work that features the individual teaching of students. This method is widely practised in architectural schools at both the Bachelor&apos;s and Master&apos;s level of study. However, this approach to teaching poses several serious issues, and these include the optimal size of student groups in studio work; the suitability of teaching space for individual teaching; options for assigning projects; project assessment; internationalisation, and the inclusion of foreign students. Based on the experience in teaching architecture at the Technical University of Ostrava (VŠB) in the Czech Republic, and professional visits within the EU Erasmus programmes, the author outlines and discusses these issues, and then identifies optimal solutions, so that the best outcomes of studio work can be achieved for students, academic teachers and the institution. (C) 2018 WIETE.

  • Název v anglickém jazyce

    Design studio for teaching creative and artistic disciplines

  • Popis výsledku anglicky

    The basis of teaching arts and creative disciplines is the world-wide recognised method of studio work that features the individual teaching of students. This method is widely practised in architectural schools at both the Bachelor&apos;s and Master&apos;s level of study. However, this approach to teaching poses several serious issues, and these include the optimal size of student groups in studio work; the suitability of teaching space for individual teaching; options for assigning projects; project assessment; internationalisation, and the inclusion of foreign students. Based on the experience in teaching architecture at the Technical University of Ostrava (VŠB) in the Czech Republic, and professional visits within the EU Erasmus programmes, the author outlines and discusses these issues, and then identifies optimal solutions, so that the best outcomes of studio work can be achieved for students, academic teachers and the institution. (C) 2018 WIETE.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    World Transactions on Engineering and Technology Education

  • ISSN

    1446-2257

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    452-455

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85073775412

Podobné výsledky(10)

Abstrakt 10AStrakt'14Index 2