Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bezpečnost miniokružních křižovatek ve veřejném prostoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F19%3A10243358" target="_blank" >RIV/61989100:27120/19:10243358 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bezpečnost miniokružních křižovatek ve veřejném prostoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pod pojmem urbanismus je třeba si představit, že se jedná o utváření a rozvíjení sídelních útvarů tak, aby se z nich staly funkční a zároveň vyvážené celky. Z architektonického hlediska je tedy důležité, aby prostředí města mělo pozitivní vliv na život obyvatel a rovněž zajišťovalo jejich potřeby. Se zajištěním funkčnosti města mimo jiné velice úzce souvisí i vhodná úprava dopravní infrastruktury. Z hlediska humanizace sídlištní zástavby je potřeba řešit zejména zklidňování komunikací, které souvisí se zajištěním nízkých jízdních rychlostí a zvýšením tak bezpečnosti a plynulosti dopravy. Pro dosažení nízkých jízdních rychlostí se navrhují například okružní křižovatky, které svým stavebním uspořádáním snižují pravděpodobnost vzniku dopravních nehod. Ve městech, zejména na komunikacích malého dopravního významu, se často navrhují tzv. miniokružní křižovatky, jejichž vnější průměr se v českých podmínkách pohybuje od 12 m do 23 m. Se zmenšujícím se vnějším průměrem však vzrůstá riziko vzniku dopravní nehody. Pro zajištění bezpečnosti provozu musí být na miniokružních křižovatkách zajištěny rozhledové podmínky, které se řídí technickými podmínkami TP 135 Projektování okružních křižovatek na silnicích a místních komunikacích. Článek je zaměřen na zajišťování rozhledových podmínek na miniokružních křižovatkách, zdali je současné řešení vhodné z hlediska bezpečnosti provozu, a jaký vliv má na dopravní nehody její stavební uspořádání.

  • Název v anglickém jazyce

    Safety of mini roundabouts in public space

  • Popis výsledku anglicky

    Speaking of urbanism, the most important aspect is to create and develope a settlement formations, which are intended to create a functional and balanced units. From an architectural point of view, it is important that the city environment has a positive impact on the residents and their needs. Besides the other aspects, the appropriate adjustment of transport infrastructure is closely related to ensure the functionality of the city. In the way of humanization of housing estates, it is necessary to deal with the calming of a roads, which are intended to provide a low driving speeds and increase the safety and fluency of the traffic. For example, a roundabouts are designed to achieve low driving speeds and at the same time to decrease the potential of a car accidents by their building arrangement. In towns, especially on the roads with small traffic importance, so-called mini roundabouts are often designed. A representative inscribed diameter of such a construction on the Czech roads is between 12 metres and 23 metres. However, as the inscribed diameter decreases, the risk of a car accident increases. In terms of ensuring the safety traffic on the mini roundabouts, view conditions must be maintained, as stated in the technical reguations TP 135 Design of roundabouts on roads and local roads. The aim of this article is to provide a view conditions at mini roundabouts, whether the current solution is suitable in terms of traffic safety and what is the influence of the building arrangement on the car accidents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Architecture in perspective 11 = 11. Architektura v perspektivě : conference proceedings : October 2-3, 2019, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-4331-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    106-110

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    2. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000505658000019