Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation and Remediation Opportunities for High School Mathematics Knowledge Among Students Entering a Technical University

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F24%3A10256666" target="_blank" >RIV/61989100:27120/24:10256666 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27200/24:10256666

  • Výsledek na webu

    <a href="https://riunet.upv.es/handle/10251/206965" target="_blank" >https://riunet.upv.es/handle/10251/206965</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4995/HEAd24.2024.17124" target="_blank" >10.4995/HEAd24.2024.17124</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation and Remediation Opportunities for High School Mathematics Knowledge Among Students Entering a Technical University

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the increasing interest in technical fields and the advent of the digital era, ensuring the effective preparation of students for technical universities becomes an utmost goal. Disciplines at these institutions necessitate strong mathematical knowledge, which, in turn, requires a solid foundation in high school mathematics. Insufficient skills in fundamental mathematics are a key challenge for a significant portion of students in technical universities. This paper focuses on comparing the subjective perception of mathematics knowledge among students entering our institution, VSB-Technical University of Ostrava (Czech Republic), with the objective state of their skills. As a possible solution to this unfavorable state, we introduce the potential use of a distance online course and targeted consultations as tools for bridging the gap in high school mathematics among students entering technical universities.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation and Remediation Opportunities for High School Mathematics Knowledge Among Students Entering a Technical University

  • Popis výsledku anglicky

    With the increasing interest in technical fields and the advent of the digital era, ensuring the effective preparation of students for technical universities becomes an utmost goal. Disciplines at these institutions necessitate strong mathematical knowledge, which, in turn, requires a solid foundation in high school mathematics. Insufficient skills in fundamental mathematics are a key challenge for a significant portion of students in technical universities. This paper focuses on comparing the subjective perception of mathematics knowledge among students entering our institution, VSB-Technical University of Ostrava (Czech Republic), with the objective state of their skills. As a possible solution to this unfavorable state, we introduce the potential use of a distance online course and targeted consultations as tools for bridging the gap in high school mathematics among students entering technical universities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th International Conference on Higher Education Advances, HEAd’24 : conference proceedings

  • ISBN

    978-84-13-96200-9

  • ISSN

    2603-5871

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1046-1053

  • Název nakladatele

    Universidad Politécnica de Valencia

  • Místo vydání

    Valencie

  • Místo konání akce

    Valencie

  • Datum konání akce

    18. 6. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku