Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování následků havárií při přepravě nebezpečných látek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F08%3A00019061" target="_blank" >RIV/61989100:27200/08:00019061 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consequence Modelling of Accidents in Hazardous Substances Transportation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, the estimation of consequences of accidents of mobile risk sources is executed merely sporadically, usually only by means of simple mathematical models. Major accidents of hazardous substances transport are increasingly frequent and can causeserious injuries in densely inhabited areas or pollution of the environment. On the basis of historical accidents and statistics four representatives hazardous substances for modelling were selected (ammonia, chlorine, LPG and gasoline). The selected substances for the case study of road and rail transportation represented potentially the most hazardous substances transported in the greatest quantities. Two main releases of selected materials are modelled in representative meteorological conditions: instantaneous release as worst case scenario and semi-continuous release as alternative scenario. The goal of the article is to present results of the modelling using standard models and to motivate the importance of the next development st

  • Název v anglickém jazyce

    Consequence Modelling of Accidents in Hazardous Substances Transportation

  • Popis výsledku anglicky

    At present, the estimation of consequences of accidents of mobile risk sources is executed merely sporadically, usually only by means of simple mathematical models. Major accidents of hazardous substances transport are increasingly frequent and can causeserious injuries in densely inhabited areas or pollution of the environment. On the basis of historical accidents and statistics four representatives hazardous substances for modelling were selected (ammonia, chlorine, LPG and gasoline). The selected substances for the case study of road and rail transportation represented potentially the most hazardous substances transported in the greatest quantities. Two main releases of selected materials are modelled in representative meteorological conditions: instantaneous release as worst case scenario and semi-continuous release as alternative scenario. The goal of the article is to present results of the modelling using standard models and to motivate the importance of the next development st

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Probabilistic Safety Assessment and Management

  • ISBN

    978-988-99791-5-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Edge Publication Group Limited

  • Místo vydání

    Hong Kong

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku