Modelování následků havárií při přepravě nebezpečných látek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F08%3A00019061" target="_blank" >RIV/61989100:27200/08:00019061 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Consequence Modelling of Accidents in Hazardous Substances Transportation
Popis výsledku v původním jazyce
At present, the estimation of consequences of accidents of mobile risk sources is executed merely sporadically, usually only by means of simple mathematical models. Major accidents of hazardous substances transport are increasingly frequent and can causeserious injuries in densely inhabited areas or pollution of the environment. On the basis of historical accidents and statistics four representatives hazardous substances for modelling were selected (ammonia, chlorine, LPG and gasoline). The selected substances for the case study of road and rail transportation represented potentially the most hazardous substances transported in the greatest quantities. Two main releases of selected materials are modelled in representative meteorological conditions: instantaneous release as worst case scenario and semi-continuous release as alternative scenario. The goal of the article is to present results of the modelling using standard models and to motivate the importance of the next development st
Název v anglickém jazyce
Consequence Modelling of Accidents in Hazardous Substances Transportation
Popis výsledku anglicky
At present, the estimation of consequences of accidents of mobile risk sources is executed merely sporadically, usually only by means of simple mathematical models. Major accidents of hazardous substances transport are increasingly frequent and can causeserious injuries in densely inhabited areas or pollution of the environment. On the basis of historical accidents and statistics four representatives hazardous substances for modelling were selected (ammonia, chlorine, LPG and gasoline). The selected substances for the case study of road and rail transportation represented potentially the most hazardous substances transported in the greatest quantities. Two main releases of selected materials are modelled in representative meteorological conditions: instantaneous release as worst case scenario and semi-continuous release as alternative scenario. The goal of the article is to present results of the modelling using standard models and to motivate the importance of the next development st
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Probabilistic Safety Assessment and Management
ISBN
978-988-99791-5-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Edge Publication Group Limited
Místo vydání
Hong Kong
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—