Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developments in Pilot's Instructions for In-Flight Emergencies in Czechoslovak and Czech Republic Jet Combat Aircraft: Fire

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F16%3A86095292" target="_blank" >RIV/61989100:27200/16:86095292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://aimt.unob.cz/articles/16_01/1104.pdf" target="_blank" >http://aimt.unob.cz/articles/16_01/1104.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developments in Pilot's Instructions for In-Flight Emergencies in Czechoslovak and Czech Republic Jet Combat Aircraft: Fire

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Fire on board an aircraft is one of the most serious incidents that may occur during operation. Ever since military jet combat aircraft were equipped with fire protection systems, flight manuals have included instructions to eliminate fire on board as part of instructions for in-flight emergencies. Emergency abandonment thus was no longer the only and inevitable solution to the occurred situation. Over the sixty years of operation of military combat aircraft equipped with fire protection systems in Czechoslovakia and the Czech Republic, there has been a clearly discernible evolution also in instructing pilots in in-flight fire emergencies. These instructions reflect very well not only the progressive technical development of aircraft, but also the overall concept of safety in military aviation. This article presents a unique comprehensive overview of such emergency procedures, common features, differences and developments in Czechoslovak and Czech Republic military jet combat aircraft since 1951.

  • Název v anglickém jazyce

    Developments in Pilot's Instructions for In-Flight Emergencies in Czechoslovak and Czech Republic Jet Combat Aircraft: Fire

  • Popis výsledku anglicky

    Fire on board an aircraft is one of the most serious incidents that may occur during operation. Ever since military jet combat aircraft were equipped with fire protection systems, flight manuals have included instructions to eliminate fire on board as part of instructions for in-flight emergencies. Emergency abandonment thus was no longer the only and inevitable solution to the occurred situation. Over the sixty years of operation of military combat aircraft equipped with fire protection systems in Czechoslovakia and the Czech Republic, there has been a clearly discernible evolution also in instructing pilots in in-flight fire emergencies. These instructions reflect very well not only the progressive technical development of aircraft, but also the overall concept of safety in military aviation. This article presents a unique comprehensive overview of such emergency procedures, common features, differences and developments in Czechoslovak and Czech Republic military jet combat aircraft since 1951.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Military Technology

  • ISSN

    1802-2308

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    101-116

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84995529350