The New Procedure for Identification of Infrastructure Elements Significance in Sub-Sector Railway Transport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F18%3A10238965" target="_blank" >RIV/61989100:27200/18:10238965 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www3.uniza.sk/komunikacie/archiv/2018/2/2_2018en.pdf" target="_blank" >http://www3.uniza.sk/komunikacie/archiv/2018/2/2_2018en.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The New Procedure for Identification of Infrastructure Elements Significance in Sub-Sector Railway Transport
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the problem of importance/significance elements evaluation in the railway transport infrastructure sub-systems. It contains main features of the proposed theoretical approach to the significance assessment of the key typological elements of railways infrastructure. The research also attempted to design an effective methodology, which allows assessing the significance of infrastructure objects. The purpose of the multi-criteria assessment of selected sections and typological objects is to select the most significant/important ones from the point of view of maintaining the railway operability. The selection is conducted using the assessment of a section or an object, following the pre-defined criteria. The developed methodology should help to set a group of potential elements of critical infrastructure in the railway sub-sector.
Název v anglickém jazyce
The New Procedure for Identification of Infrastructure Elements Significance in Sub-Sector Railway Transport
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the problem of importance/significance elements evaluation in the railway transport infrastructure sub-systems. It contains main features of the proposed theoretical approach to the significance assessment of the key typological elements of railways infrastructure. The research also attempted to design an effective methodology, which allows assessing the significance of infrastructure objects. The purpose of the multi-criteria assessment of selected sections and typological objects is to select the most significant/important ones from the point of view of maintaining the railway operability. The selection is conducted using the assessment of a section or an object, following the pre-defined criteria. The developed methodology should help to set a group of potential elements of critical infrastructure in the railway sub-sector.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50902 - Social sciences, interdisciplinary
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VI20152019049" target="_blank" >VI20152019049: RESILIENCE 2015: Dynamické hodnocení odolnosti souvztažných subsystémů kritické infrastruktury</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communications
ISSN
1335-4205
e-ISSN
—
Svazek periodika
20
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
41-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85048812135