A New Approach to Identification of Critical Elements in Railway Infrastructure
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F17%3A63517225" target="_blank" >RIV/70883521:28140/17:63517225 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.360" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.360</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.360" target="_blank" >10.1016/j.proeng.2017.04.360</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A New Approach to Identification of Critical Elements in Railway Infrastructure
Popis výsledku v původním jazyce
The paper contains a presentation of new approaches to solving the problem of identifying critical infrastructure elements in the railway sub-sector. The research objective was to analyse the procedures which are used to identify the potential elements of critical infrastructure in the transportation sector. Specific attention is paid to criteria of methods developed in Germany, the Czech Republic and Slovakia. The objective of the work is based on the analysis of the current state of art. The research also attempted to design an effective methodology which allows assessing the significance of rail infrastructure elements. The developed methodology should help to set a group of potential elements of critical infrastructure in the railway sub-sector.
Název v anglickém jazyce
A New Approach to Identification of Critical Elements in Railway Infrastructure
Popis výsledku anglicky
The paper contains a presentation of new approaches to solving the problem of identifying critical infrastructure elements in the railway sub-sector. The research objective was to analyse the procedures which are used to identify the potential elements of critical infrastructure in the transportation sector. Specific attention is paid to criteria of methods developed in Germany, the Czech Republic and Slovakia. The objective of the work is based on the analysis of the current state of art. The research also attempted to design an effective methodology which allows assessing the significance of rail infrastructure elements. The developed methodology should help to set a group of potential elements of critical infrastructure in the railway sub-sector.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VI20152019049" target="_blank" >VI20152019049: RESILIENCE 2015: Dynamické hodnocení odolnosti souvztažných subsystémů kritické infrastruktury</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Engineering
ISBN
—
ISSN
1877-7058
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
143-149
Název nakladatele
Elsevier BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Vilnius
Datum konání akce
4. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—