Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifying Critical Elements of Road Infrastructure Using Cascading Impact Assessment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F20%3A10244441" target="_blank" >RIV/61989100:27200/20:10244441 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.3846/transport.2020.12414" target="_blank" >https://doi.org/10.3846/transport.2020.12414</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/transport.2020.12414" target="_blank" >10.3846/transport.2020.12414</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identifying Critical Elements of Road Infrastructure Using Cascading Impact Assessment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Road transport is a key means of transporting people and cargo on land. Its particular advantages are speed and operability, which are balanced, however, by dependence on road infrastructure. Road infrastructure reliability is an important factor in its functioning. If some elements of road infrastructure are disrupted or fail, the function of dependent infrastructures, such as the integrated rescue system or industry, are also impaired and may fail. These important elements of road infrastructure should be identified as critical and be given greater attention when identifying weaknesses and implementing subsequent security measures. This paper introduces the ICERI (Identifying Critical Elements of Road Infrastructure) method, which was designed to make use of cascading impact assessments. The use of cascading impact assessments allows critical elements to be identified through impact escalation analysis. These impacts can therefore be monitored not only in road transport infrastructure but across the entire critical infrastructure system.

  • Název v anglickém jazyce

    Identifying Critical Elements of Road Infrastructure Using Cascading Impact Assessment

  • Popis výsledku anglicky

    Road transport is a key means of transporting people and cargo on land. Its particular advantages are speed and operability, which are balanced, however, by dependence on road infrastructure. Road infrastructure reliability is an important factor in its functioning. If some elements of road infrastructure are disrupted or fail, the function of dependent infrastructures, such as the integrated rescue system or industry, are also impaired and may fail. These important elements of road infrastructure should be identified as critical and be given greater attention when identifying weaknesses and implementing subsequent security measures. This paper introduces the ICERI (Identifying Critical Elements of Road Infrastructure) method, which was designed to make use of cascading impact assessments. The use of cascading impact assessments allows critical elements to be identified through impact escalation analysis. These impacts can therefore be monitored not only in road transport infrastructure but across the entire critical infrastructure system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VI20152019049" target="_blank" >VI20152019049: RESILIENCE 2015: Dynamické hodnocení odolnosti souvztažných subsystémů kritické infrastruktury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transport

  • ISSN

    1648-4142

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    300-314

  • Kód UT WoS článku

    000549191100006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85088923034