Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental implementation of new technology into the area of teaching occupational safety for industry 4.0

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27200%2F20%3A10246101" target="_blank" >RIV/61989100:27200/20:10246101 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iieta.org/journals/ijsse/paper/10.18280/ijsse.100313" target="_blank" >http://www.iieta.org/journals/ijsse/paper/10.18280/ijsse.100313</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18280/ijsse.100313" target="_blank" >10.18280/ijsse.100313</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental implementation of new technology into the area of teaching occupational safety for industry 4.0

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of new technologies (additive technology, collaborative robotics, virtual or augmented reality) in teaching and preparing for it gives the teacher many different ways to activate students to learn. Therefore, this article focuses on the options for using virtual reality in the field of occupational safety. A work injury scenario was created in the XVR software environment. It was aimed at students studying Occupational and Process Safety at the Faculty of Safety Engineering (FSE), VSB-Technical University of Ostrava. In the future, they will be professionally qualified in risk prevention (Health, Safety, Environment Professional, HSE). The aim was to train students in: an employer&apos;s obligations during a work injury, the HSE Professional&apos;s job during a work injury, cooperating with the emergency services and the Czech Police. (C) 2020 WITPress. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental implementation of new technology into the area of teaching occupational safety for industry 4.0

  • Popis výsledku anglicky

    The use of new technologies (additive technology, collaborative robotics, virtual or augmented reality) in teaching and preparing for it gives the teacher many different ways to activate students to learn. Therefore, this article focuses on the options for using virtual reality in the field of occupational safety. A work injury scenario was created in the XVR software environment. It was aimed at students studying Occupational and Process Safety at the Faculty of Safety Engineering (FSE), VSB-Technical University of Ostrava. In the future, they will be professionally qualified in risk prevention (Health, Safety, Environment Professional, HSE). The aim was to train students in: an employer&apos;s obligations during a work injury, the HSE Professional&apos;s job during a work injury, cooperating with the emergency services and the Czech Police. (C) 2020 WITPress. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000470" target="_blank" >TL01000470: Potenciální dopady Průmyslu 4.0 na pracovní pozice Operátorů 3.0 a terciální vzdělávání s ohledem na bezpečnostní inženýrství</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Safety and Security Engineering

  • ISSN

    2041-9031

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    403-407

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85088272732