The non-linear 3D model of the rail seating
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F03%3A00007964" target="_blank" >RIV/61989100:27230/03:00007964 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The non-linear 3D model of the rail seating
Popis výsledku v původním jazyce
The rail is placed on the seating and on the sleeper. The rubber pad is placed between the sleeper and the seating and also between the seating and the rail. The flat and rather stiff pad is for the electric isolation. To decrease the influence of forces(due to weight of the train) to the load of the sleeper and to the degradation of the gravely bed the use of massively softer pad with the contact protrusions is prepared. The layer system concrete sleeper - rubber pad - steel seating - rubber pad - rail is pre-stressed. This leads to the initial load of the seating. Under the train weight the load of the seating changes and the fatigue effect appears. The static analysis results from two load steps - the pre-stressed unloaded seating and the train weight load - are the inputs to the fatigue analysis.
Název v anglickém jazyce
The non-linear 3D model of the rail seating
Popis výsledku anglicky
The rail is placed on the seating and on the sleeper. The rubber pad is placed between the sleeper and the seating and also between the seating and the rail. The flat and rather stiff pad is for the electric isolation. To decrease the influence of forces(due to weight of the train) to the load of the sleeper and to the degradation of the gravely bed the use of massively softer pad with the contact protrusions is prepared. The layer system concrete sleeper - rubber pad - steel seating - rubber pad - rail is pre-stressed. This leads to the initial load of the seating. Under the train weight the load of the seating changes and the fatigue effect appears. The static analysis results from two load steps - the pre-stressed unloaded seating and the train weight load - are the inputs to the fatigue analysis.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
VIIth Seminar on Applied Mechanics
ISBN
83-917224-4-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
87-92
Název nakladatele
Wydawnictwo katedry Mechaniky Stosowanej
Místo vydání
Gliwice
Místo konání akce
Wisla
Datum konání akce
30. 6. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—