Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The non-linear 3D model of the rail seating

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F03%3A00007964" target="_blank" >RIV/61989100:27230/03:00007964 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The non-linear 3D model of the rail seating

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The rail is placed on the seating and on the sleeper. The rubber pad is placed between the sleeper and the seating and also between the seating and the rail. The flat and rather stiff pad is for the electric isolation. To decrease the influence of forces(due to weight of the train) to the load of the sleeper and to the degradation of the gravely bed the use of massively softer pad with the contact protrusions is prepared. The layer system concrete sleeper - rubber pad - steel seating - rubber pad - rail is pre-stressed. This leads to the initial load of the seating. Under the train weight the load of the seating changes and the fatigue effect appears. The static analysis results from two load steps - the pre-stressed unloaded seating and the train weight load - are the inputs to the fatigue analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    The non-linear 3D model of the rail seating

  • Popis výsledku anglicky

    The rail is placed on the seating and on the sleeper. The rubber pad is placed between the sleeper and the seating and also between the seating and the rail. The flat and rather stiff pad is for the electric isolation. To decrease the influence of forces(due to weight of the train) to the load of the sleeper and to the degradation of the gravely bed the use of massively softer pad with the contact protrusions is prepared. The layer system concrete sleeper - rubber pad - steel seating - rubber pad - rail is pre-stressed. This leads to the initial load of the seating. Under the train weight the load of the seating changes and the fatigue effect appears. The static analysis results from two load steps - the pre-stressed unloaded seating and the train weight load - are the inputs to the fatigue analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    VIIth Seminar on Applied Mechanics

  • ISBN

    83-917224-4-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    87-92

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo katedry Mechaniky Stosowanej

  • Místo vydání

    Gliwice

  • Místo konání akce

    Wisla

  • Datum konání akce

    30. 6. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku