Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv hyperelastických vlastností na chování podkladových desek železničních pražců

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28110%2F07%3A63505227" target="_blank" >RIV/70883521:28110/07:63505227 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv hyperelastických vlastností na chování podkladových desek železničních pražců

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto článku je porovnání vlivu různých hyperelastických vlastností při zatížení u dvou typů pryžových pražců, které jsou jednou častí železniční pražcové struktury. Materiálové hyperelastické charakteristiky železničních pražců byly experimentálně stanoveny měřením skutečných vzorků. Rozložení tenzorů napětí a posuvu bylo stanoveno nelineární numerickou FEM analýzou zahrnující stanovení oblastí se špičkami napětí v místě tvarové diskontinuity. Porovnání chování dvou typů železničních pražců je provedeno v závěru vzhledem k odhadu vlivu vzniku trhliny z pohledu únavy materiálu.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Hyperelastic Properties with Behaviours of Rail Pads

  • Popis výsledku anglicky

    The point of this article is an effect comparison of different hyperelastic properties by the two types of rubber pads under load, which are one of the part in rail sleeper structure. Material hyperelastic characterictics of rail pads have been experimentally determined by measurement of the real samples. Distribution of stress and displacement tensors have been determined by non-linear numerical FEM analysis including determination of areas with stress peaks in the place of shape discontinuity. The behaviour comparison of two types of rail pads is carried out with regard to estimate of influence with fatigue and crack initiation in conclusion.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimentální analýza napětí 2007

  • ISBN

    978-80-7043-552-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku