Frekvenční analýza vnějšího hluku vozidel při jeho testech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F04%3A00010498" target="_blank" >RIV/61989100:27230/04:00010498 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Frequency Analysis of Vehicle External Noise recorded During Pass-by tests
Popis výsledku v původním jazyce
The topic of the paper deals with vehicle external noise measurements. A vehicle pass-by noise test requires the vehicle to be driven through a test site at full acceleration according to the ISO standard or SAE recommendation. Peak noise level, measuredon the dB(A) sca1e at the given distance from the centre of the test track, determines the vehicle pass-by noise level. The low cost pass-by noise instruments provide the A-weighted peak-level-hold value of the sound level meters. This analysis technique does not enable to associate the sound level with vehicle noise sources for the non-stationary engine RPM. A solution to follow the value of each noise spectrum component as an order of the fundamental frequency consists of using of the Vold-Kalman order-tracking filter
Název v anglickém jazyce
Frequency Analysis of Vehicle External Noise recorded During Pass-by tests
Popis výsledku anglicky
The topic of the paper deals with vehicle external noise measurements. A vehicle pass-by noise test requires the vehicle to be driven through a test site at full acceleration according to the ISO standard or SAE recommendation. Peak noise level, measuredon the dB(A) sca1e at the given distance from the centre of the test track, determines the vehicle pass-by noise level. The low cost pass-by noise instruments provide the A-weighted peak-level-hold value of the sound level meters. This analysis technique does not enable to associate the sound level with vehicle noise sources for the non-stationary engine RPM. A solution to follow the value of each noise spectrum component as an order of the fundamental frequency consists of using of the Vold-Kalman order-tracking filter
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F04%2F1530" target="_blank" >GA101/04/1530: Vývoj metody posouzení a zkoušení záběru skutečných ozubených kol zaměřený na snižování hluku a vibrací a zvyšování únosnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
34-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—