Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Frekvenční analýza vnějšího hluku vozidel při jeho testech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F04%3A00010498" target="_blank" >RIV/61989100:27230/04:00010498 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Frequency Analysis of Vehicle External Noise recorded During Pass-by tests

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The topic of the paper deals with vehicle external noise measurements. A vehicle pass-by noise test requires the vehicle to be driven through a test site at full acceleration according to the ISO standard or SAE recommendation. Peak noise level, measuredon the dB(A) sca1e at the given distance from the centre of the test track, determines the vehicle pass-by noise level. The low cost pass-by noise instruments provide the A-weighted peak-level-hold value of the sound level meters. This analysis technique does not enable to associate the sound level with vehicle noise sources for the non-stationary engine RPM. A solution to follow the value of each noise spectrum component as an order of the fundamental frequency consists of using of the Vold-Kalman order-tracking filter

  • Název v anglickém jazyce

    Frequency Analysis of Vehicle External Noise recorded During Pass-by tests

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of the paper deals with vehicle external noise measurements. A vehicle pass-by noise test requires the vehicle to be driven through a test site at full acceleration according to the ISO standard or SAE recommendation. Peak noise level, measuredon the dB(A) sca1e at the given distance from the centre of the test track, determines the vehicle pass-by noise level. The low cost pass-by noise instruments provide the A-weighted peak-level-hold value of the sound level meters. This analysis technique does not enable to associate the sound level with vehicle noise sources for the non-stationary engine RPM. A solution to follow the value of each noise spectrum component as an order of the fundamental frequency consists of using of the Vold-Kalman order-tracking filter

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F04%2F1530" target="_blank" >GA101/04/1530: Vývoj metody posouzení a zkoušení záběru skutečných ozubených kol zaměřený na snižování hluku a vibrací a zvyšování únosnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    34-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus