VLIV POVĚTRNOSTNÍCH PODMÍNEK NA HLUKOVÉ PROJEVY A SOUČINITEL TRAKCE V TRAŤOVÝCH OBLOUCÍCH MALÝCH POLOMĚRŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F23%3APU149751" target="_blank" >RIV/00216305:26210/23:PU149751 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VLIV POVĚTRNOSTNÍCH PODMÍNEK NA HLUKOVÉ PROJEVY A SOUČINITEL TRAKCE V TRAŤOVÝCH OBLOUCÍCH MALÝCH POLOMĚRŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Hluk kolejové dopravy je nežádoucím projevem, který snižuje kvalitu života zejmé-na v obydlených oblastech. Především tonální projevy, které vznikají při jízdě traťovým ob-loukem, jsou velmi negativně vnímány. Cílem této práce je objasnit vliv provozních a povětr-nostních podmínek na hlukové projevy v traťovém oblouku tramvajové dráhy a porovnat tyto výsledky s měřením součinitele trakce. Hluk byl sledován dlouhodobě pomocí modulu za-znamenávající délku hluku a hladinu akustického tlaku ve dvou frekvenčních pásmech, které odpovídají hluku od okolku a temene. Součinitel trakce byl měřen v průběhu jednoho dne pomocí traťového tribometru. V příspěvku jsou diskutovány jednotlivé vlivy na hluk z temena kolejnice a okolku, které jsou následně korelovány se součinitelem trakce.
Název v anglickém jazyce
INFLUENCE OF WEATHER CONDITIONS ON THE NOISE AND THE TRACTION COEFFICIENT IN CURVES WITH A SMALL RADIUS
Popis výsledku anglicky
Railway noise is an unwanted side effect of rail transport that reduces the quality of life in populated areas. In particular, the tonal squeal, generated when a vehicle passes through a curve, is perceived negatively. The aim of this paper is to clarify the influence of operational and weather conditions on a noise from the tramway track curve and to compare these results with the measurement of the traction coefficient. The noise was monitored over a long period using a module that records the noise duration and sound pressure level in two frequency bands, corresponding to squeal and flange noise. The traction coefficient was measured during one day using a track tribometer. The paper discusses the individual effects on squeal and flange noise, which are then correlated with the traction coefficient.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů