Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VLIV POVĚTRNOSTNÍCH PODMÍNEK NA HLUKOVÉ PROJEVY A SOUČINITEL TRAKCE V TRAŤOVÝCH OBLOUCÍCH MALÝCH POLOMĚRŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F23%3APU149751" target="_blank" >RIV/00216305:26210/23:PU149751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VLIV POVĚTRNOSTNÍCH PODMÍNEK NA HLUKOVÉ PROJEVY A SOUČINITEL TRAKCE V TRAŤOVÝCH OBLOUCÍCH MALÝCH POLOMĚRŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hluk kolejové dopravy je nežádoucím projevem, který snižuje kvalitu života zejmé-na v obydlených oblastech. Především tonální projevy, které vznikají při jízdě traťovým ob-loukem, jsou velmi negativně vnímány. Cílem této práce je objasnit vliv provozních a povětr-nostních podmínek na hlukové projevy v traťovém oblouku tramvajové dráhy a porovnat tyto výsledky s měřením součinitele trakce. Hluk byl sledován dlouhodobě pomocí modulu za-znamenávající délku hluku a hladinu akustického tlaku ve dvou frekvenčních pásmech, které odpovídají hluku od okolku a temene. Součinitel trakce byl měřen v průběhu jednoho dne pomocí traťového tribometru. V příspěvku jsou diskutovány jednotlivé vlivy na hluk z temena kolejnice a okolku, které jsou následně korelovány se součinitelem trakce.

  • Název v anglickém jazyce

    INFLUENCE OF WEATHER CONDITIONS ON THE NOISE AND THE TRACTION COEFFICIENT IN CURVES WITH A SMALL RADIUS

  • Popis výsledku anglicky

    Railway noise is an unwanted side effect of rail transport that reduces the quality of life in populated areas. In particular, the tonal squeal, generated when a vehicle passes through a curve, is perceived negatively. The aim of this paper is to clarify the influence of operational and weather conditions on a noise from the tramway track curve and to compare these results with the measurement of the traction coefficient. The noise was monitored over a long period using a module that records the noise duration and sound pressure level in two frequency bands, corresponding to squeal and flange noise. The traction coefficient was measured during one day using a track tribometer. The paper discusses the individual effects on squeal and flange noise, which are then correlated with the traction coefficient.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Národní centrum kompetence inženýrství pozemních vozidel Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů