Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Squealing noise in light rail transport systems: Implications in noise mapping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F09%3A00164939" target="_blank" >RIV/68407700:21110/09:00164939 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Squealing noise in light rail transport systems: Implications in noise mapping

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Squealing noise is generated by railway vehicles riding through curves having closed radius. It is a result of wheels sliding on the rail when they negotiates a curve. This kind of noise has a characteristic spectrum that is dominated by discrete frequency components. Usually, squeal noise is not correctly accounted in urban areas noise maps. This paper presents the results of field measurements of squealing noise in Porto (Portugal) where a new light-rail system is operating. With the results obtainedfrom in situ measurements, the squealing noise was simulated using Cadna/A software. This paper compares three variants of squeal noise use and simulation with the software Cadna/A. Comparing the noise map generated using the field measurements, with maps taking no account for squealing noise, a large difference in noise levels can be found. A correction method was found to be incorporated in this model to improve the noise map estimation procedure.

  • Název v anglickém jazyce

    Squealing noise in light rail transport systems: Implications in noise mapping

  • Popis výsledku anglicky

    Squealing noise is generated by railway vehicles riding through curves having closed radius. It is a result of wheels sliding on the rail when they negotiates a curve. This kind of noise has a characteristic spectrum that is dominated by discrete frequency components. Usually, squeal noise is not correctly accounted in urban areas noise maps. This paper presents the results of field measurements of squealing noise in Porto (Portugal) where a new light-rail system is operating. With the results obtainedfrom in situ measurements, the squealing noise was simulated using Cadna/A software. This paper compares three variants of squeal noise use and simulation with the software Cadna/A. Comparing the noise map generated using the field measurements, with maps taking no account for squealing noise, a large difference in noise levels can be found. A correction method was found to be incorporated in this model to improve the noise map estimation procedure.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Proceedings of Meetings on Acoustics

  • ISSN

    1939-800X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus