Mezidisciplinární projekty ve výuce informačních systémů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F04%3A00010529" target="_blank" >RIV/61989100:27230/04:00010529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inter-disciplinary projects in information systems teaching.
Popis výsledku v původním jazyce
Contributionr is focused to use of virtual laboratories in teaching in the area of information systems, close connected to control systems. The Paper presents good experience with developing real laboratory tasks oriented on wireless communication systems, using GSM controller. During their semester project in the subject "Database systems", students have developed these laboratory tasks and web connection to these tasks. The completed projects put the problems of data measurement, control systems, database systems and other parts together and make demands on students to solve all these problems together. This has proved a useful way to understand the complexity of separately taught subjects
Název v anglickém jazyce
Inter-disciplinary projects in information systems teaching.
Popis výsledku anglicky
Contributionr is focused to use of virtual laboratories in teaching in the area of information systems, close connected to control systems. The Paper presents good experience with developing real laboratory tasks oriented on wireless communication systems, using GSM controller. During their semester project in the subject "Database systems", students have developed these laboratory tasks and web connection to these tasks. The completed projects put the problems of data measurement, control systems, database systems and other parts together and make demands on students to solve all these problems together. This has proved a useful way to understand the complexity of separately taught subjects
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Conference on Engineering Education and Research "Progress Through Partnership"
ISSN
1562-3580
e-ISSN
—
Svazek periodika
132
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—