Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mezidisciplinární projekty ve výuce informačních systémů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F04%3A00010529" target="_blank" >RIV/61989100:27230/04:00010529 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inter-disciplinary projects in information systems teaching.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contributionr is focused to use of virtual laboratories in teaching in the area of information systems, close connected to control systems. The Paper presents good experience with developing real laboratory tasks oriented on wireless communication systems, using GSM controller. During their semester project in the subject "Database systems", students have developed these laboratory tasks and web connection to these tasks. The completed projects put the problems of data measurement, control systems, database systems and other parts together and make demands on students to solve all these problems together. This has proved a useful way to understand the complexity of separately taught subjects

  • Název v anglickém jazyce

    Inter-disciplinary projects in information systems teaching.

  • Popis výsledku anglicky

    Contributionr is focused to use of virtual laboratories in teaching in the area of information systems, close connected to control systems. The Paper presents good experience with developing real laboratory tasks oriented on wireless communication systems, using GSM controller. During their semester project in the subject "Database systems", students have developed these laboratory tasks and web connection to these tasks. The completed projects put the problems of data measurement, control systems, database systems and other parts together and make demands on students to solve all these problems together. This has proved a useful way to understand the complexity of separately taught subjects

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Conference on Engineering Education and Research "Progress Through Partnership"

  • ISSN

    1562-3580

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    132

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus