Příspěvek ke tvarovým proporcím přední části rámu automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F04%3A00019994" target="_blank" >RIV/61989100:27230/04:00019994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Contribution to Car Frontal Frame Structure Design
Popis výsledku v původním jazyce
The entire carried out research deals with the car frontal frame stricture crash problem. In particular, conducted studz is aimed at general design improvement for the situation of car crash to rigit unmovable wall with different angles of contact. Structure behaviour was studied from the mechanical point if view and new design was suggested. Performance describing data calculated from the new design were confronted to status quo ante. The best performance design was chosen for further improvement via optimization. As obtained result, the set of new proportion ratios for designing of frontal car frame structure was calculated
Název v anglickém jazyce
Contribution to Car Frontal Frame Structure Design
Popis výsledku anglicky
The entire carried out research deals with the car frontal frame stricture crash problem. In particular, conducted studz is aimed at general design improvement for the situation of car crash to rigit unmovable wall with different angles of contact. Structure behaviour was studied from the mechanical point if view and new design was suggested. Performance describing data calculated from the new design were confronted to status quo ante. The best performance design was chosen for further improvement via optimization. As obtained result, the set of new proportion ratios for designing of frontal car frame structure was calculated
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JL - Únava materiálu a lomová mechanika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Fracture Damage of Structural Parts
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
VŠB - Technická univerzita Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava a Velké Bílovice
Datum konání akce
6. 9. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—