Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OPTIMALIZACE DOPRAVNÍCH TRATÍ PÁSOVÉ DOPRAVY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F05%3A00011478" target="_blank" >RIV/61989100:27230/05:00011478 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    OPTIMISATION OF BELT CONVEYING TRANSPORT ROUTES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Defects on conveyor belts and hereto-related downtimes have significant impact on transport economics in mining enterprises. The defect rate of a transport route is dependent on the number of conveyor belts involved and, therefore, since the likeliness of defects to happen decreases with the decreasing number of conveyor belts involved there is a continuous, logical concern in the extension of individual conveyor belts in the route. Decrease in the number of conveyor belts involved also implies the reduction of discharge points i.e. the spots where the belt is subject to damage most frequently. The paper describes the program of calculation of the optimal number of conveyor belts on rate of a transport.

  • Název v anglickém jazyce

    OPTIMISATION OF BELT CONVEYING TRANSPORT ROUTES

  • Popis výsledku anglicky

    Defects on conveyor belts and hereto-related downtimes have significant impact on transport economics in mining enterprises. The defect rate of a transport route is dependent on the number of conveyor belts involved and, therefore, since the likeliness of defects to happen decreases with the decreasing number of conveyor belts involved there is a continuous, logical concern in the extension of individual conveyor belts in the route. Decrease in the number of conveyor belts involved also implies the reduction of discharge points i.e. the spots where the belt is subject to damage most frequently. The paper describes the program of calculation of the optimal number of conveyor belts on rate of a transport.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium on Mine and Hoisting

  • ISBN

    86-7352-141-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Belgrade

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Místo konání akce

    Budva

  • Datum konání akce

    23. 5. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku