Optimisation of Belt Conveying Transport Routek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F11%3A86080143" target="_blank" >RIV/61989100:27230/11:86080143 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimisation of Belt Conveying Transport Routek
Popis výsledku v původním jazyce
Defects on conveyor belts and hereto-related downtimes have significant impact on transport economics in mining enterprises. The defect rate of a transport route is dependent on the number of conveyor belts involved and, therefore, since the likeliness of defects to happen decreases with the decreasing number of conveyor belts involved there is a continuous, logical concern in the extension of individual conveyor belts in the route. Decrease in the number of conveyor belts involved also implies the reduction of discharge points i.e. the spots where the belt is subject to damage most frequently. The paper describes the program of calculation of the optimal number of conveyor belts on rate of a transport.
Název v anglickém jazyce
Optimisation of Belt Conveying Transport Routek
Popis výsledku anglicky
Defects on conveyor belts and hereto-related downtimes have significant impact on transport economics in mining enterprises. The defect rate of a transport route is dependent on the number of conveyor belts involved and, therefore, since the likeliness of defects to happen decreases with the decreasing number of conveyor belts involved there is a continuous, logical concern in the extension of individual conveyor belts in the route. Decrease in the number of conveyor belts involved also implies the reduction of discharge points i.e. the spots where the belt is subject to damage most frequently. The paper describes the program of calculation of the optimal number of conveyor belts on rate of a transport.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JQ - Strojní zařízení a nástroje
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
TIORIR '11 : 8th International Symposium Mine Haulage and Hoisting ISTI '11
ISBN
978-86-7352-257-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
82-88
Název nakladatele
Univerzitet u Beogradu
Místo vydání
Bělehrad
Místo konání akce
Zlatibor
Datum konání akce
11. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—