Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimisation of Belt Conveying Transport Routek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F11%3A86080143" target="_blank" >RIV/61989100:27230/11:86080143 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimisation of Belt Conveying Transport Routek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Defects on conveyor belts and hereto-related downtimes have significant impact on transport economics in mining enterprises. The defect rate of a transport route is dependent on the number of conveyor belts involved and, therefore, since the likeliness of defects to happen decreases with the decreasing number of conveyor belts involved there is a continuous, logical concern in the extension of individual conveyor belts in the route. Decrease in the number of conveyor belts involved also implies the reduction of discharge points i.e. the spots where the belt is subject to damage most frequently. The paper describes the program of calculation of the optimal number of conveyor belts on rate of a transport.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimisation of Belt Conveying Transport Routek

  • Popis výsledku anglicky

    Defects on conveyor belts and hereto-related downtimes have significant impact on transport economics in mining enterprises. The defect rate of a transport route is dependent on the number of conveyor belts involved and, therefore, since the likeliness of defects to happen decreases with the decreasing number of conveyor belts involved there is a continuous, logical concern in the extension of individual conveyor belts in the route. Decrease in the number of conveyor belts involved also implies the reduction of discharge points i.e. the spots where the belt is subject to damage most frequently. The paper describes the program of calculation of the optimal number of conveyor belts on rate of a transport.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JQ - Strojní zařízení a nástroje

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TIORIR '11 : 8th International Symposium Mine Haulage and Hoisting ISTI '11

  • ISBN

    978-86-7352-257-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    82-88

  • Název nakladatele

    Univerzitet u Beogradu

  • Místo vydání

    Bělehrad

  • Místo konání akce

    Zlatibor

  • Datum konání akce

    11. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku