Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv svorníků na dynamické chování ocelové porubní výztuže

Popis výsledku

Horské otřesy vznikající během těžby uhlí v Hornoslezské uhelné pánvi představují vážný problém. Maximální účinky horských otřesů nastanou především v chodbách a tento účinek je svázán se spodní mezí únosnosti chodbové výztuže. Je prováděn výzkum chováníocelové obloukové výztuže pod účinkem dynamického zatížení, který je založen na matematickém modelování. Ocelový výztuž je modelována pomocí skořepinových elementů programovým softwérem ANSYS, dynamické zatížení ze strany chodby je uváženo silovým impulsem.

Klíčová slova

rockburstsimpact to roadway supportsANSYS

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ): INFLUENCE OF ANCHORING ON DYNAMIC BEHAVIOR OF STEEL BREAKTHROUGH SUPPORT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Abstrakt v originále: Rockbursts in the course of coal winning in the Upper Silesian Coal Basin have presented a considerable problem. The maximum effects of rockbursts occur above all in gateroads and this impact is connected with the lower load bearingcapacity of the roadway supports. Research into the behavior of steel arch roadway support under dynamic loads based on mathematical modeling is being carried out. Steel support sets are being modeled by means of shell elements in programming software ANSYS, and the dynamic load from the roadway side has been characterized by an impulse of force.

  • Název v anglickém jazyce

    ): INFLUENCE OF ANCHORING ON DYNAMIC BEHAVIOR OF STEEL BREAKTHROUGH SUPPORT

  • Popis výsledku anglicky

    Abstrakt v originále: Rockbursts in the course of coal winning in the Upper Silesian Coal Basin have presented a considerable problem. The maximum effects of rockbursts occur above all in gateroads and this impact is connected with the lower load bearingcapacity of the roadway supports. Research into the behavior of steel arch roadway support under dynamic loads based on mathematical modeling is being carried out. Steel support sets are being modeled by means of shell elements in programming software ANSYS, and the dynamic load from the roadway side has been characterized by an impulse of force.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Modelling and Optimization of Physical Systems

  • ISBN

    978-83-60102-50-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Katedra Mechaniki Stosowanej, Slezská Politechnika , Gliwice

  • Místo vydání

    Gliwice, Polsko

  • Místo konání akce

    Wisla, Polsko

  • Datum konání akce

    13. 6. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku