Vliv svorníků na dynamické chování ocelové porubní výztuže
Popis výsledku
Horské otřesy vznikající během těžby uhlí v Hornoslezské uhelné pánvi představují vážný problém. Maximální účinky horských otřesů nastanou především v chodbách a tento účinek je svázán se spodní mezí únosnosti chodbové výztuže. Je prováděn výzkum chováníocelové obloukové výztuže pod účinkem dynamického zatížení, který je založen na matematickém modelování. Ocelový výztuž je modelována pomocí skořepinových elementů programovým softwérem ANSYS, dynamické zatížení ze strany chodby je uváženo silovým impulsem.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
): INFLUENCE OF ANCHORING ON DYNAMIC BEHAVIOR OF STEEL BREAKTHROUGH SUPPORT
Popis výsledku v původním jazyce
Abstrakt v originále: Rockbursts in the course of coal winning in the Upper Silesian Coal Basin have presented a considerable problem. The maximum effects of rockbursts occur above all in gateroads and this impact is connected with the lower load bearingcapacity of the roadway supports. Research into the behavior of steel arch roadway support under dynamic loads based on mathematical modeling is being carried out. Steel support sets are being modeled by means of shell elements in programming software ANSYS, and the dynamic load from the roadway side has been characterized by an impulse of force.
Název v anglickém jazyce
): INFLUENCE OF ANCHORING ON DYNAMIC BEHAVIOR OF STEEL BREAKTHROUGH SUPPORT
Popis výsledku anglicky
Abstrakt v originále: Rockbursts in the course of coal winning in the Upper Silesian Coal Basin have presented a considerable problem. The maximum effects of rockbursts occur above all in gateroads and this impact is connected with the lower load bearingcapacity of the roadway supports. Research into the behavior of steel arch roadway support under dynamic loads based on mathematical modeling is being carried out. Steel support sets are being modeled by means of shell elements in programming software ANSYS, and the dynamic load from the roadway side has been characterized by an impulse of force.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modelling and Optimization of Physical Systems
ISBN
978-83-60102-50-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Katedra Mechaniki Stosowanej, Slezská Politechnika , Gliwice
Místo vydání
Gliwice, Polsko
Místo konání akce
Wisla, Polsko
Datum konání akce
13. 6. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
JR - Ostatní strojírenství
Rok uplatnění
2008