Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Line generating with 2-node sub-tour breaking constraints

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F10%3A10225058" target="_blank" >RIV/61989100:27230/10:10225058 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Line generating with 2-node sub-tour breaking constraints

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a special case of the column generation method for the public transport line system design. In an overall case of variable pricing a reduced cost is minimized subject to constraints laid on a number of links incidental with individual nodes. Such approaches ensure that the associated line-generating problem is easy to solve, but the resulting line is seldom fully feasible from point of a transport professional. In this case, the associated pricing model is enlarged by constraints, which forbid so called 2-node sub-tours and furthermore, major passenger flows are taken into consideration when an improving line is generated to minimize a number of passenger transfers. The proposed approach is compared with an overall original man-machine approach. The associated numerical study shows differences between the suggested and original approaches. The comparison is focused on a number of column generations, which must be performed until an admissible transport line is obta

  • Název v anglickém jazyce

    Line generating with 2-node sub-tour breaking constraints

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a special case of the column generation method for the public transport line system design. In an overall case of variable pricing a reduced cost is minimized subject to constraints laid on a number of links incidental with individual nodes. Such approaches ensure that the associated line-generating problem is easy to solve, but the resulting line is seldom fully feasible from point of a transport professional. In this case, the associated pricing model is enlarged by constraints, which forbid so called 2-node sub-tours and furthermore, major passenger flows are taken into consideration when an improving line is generated to minimize a number of passenger transfers. The proposed approach is compared with an overall original man-machine approach. The associated numerical study shows differences between the suggested and original approaches. The comparison is focused on a number of column generations, which must be performed until an admissible transport line is obta

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Information, Control and Management Systems

  • ISSN

    1336-1716

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus