Využití kaskádového přístupu při koordinaci spojů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F10%3A86075026" target="_blank" >RIV/61989100:27230/10:86075026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití kaskádového přístupu při koordinaci spojů
Popis výsledku v původním jazyce
Úloha koordinace spojů s minimalizací celkového čekacího času všech cestujících na zastávce patří mezi úlohy kvadratického programování. Exaktní řešení tohoto typu úloh je náročné, proto se častokrát využívají přibližné metody pro řešení této úlohy. V příspěvku se budeme zabývat možností využití kaskádového přístupu s pomocí optimalizačního software Xpress-IVE. V úvodu příspěvku jsou rozebrány možnosti způsobu řešení úlohy v závislosti na zvoleném optimalizačním kritériu. V následujících částech příspěvku je popsána formulace úlohy koordinace spojů, která využívá kvadratické optimalizační kritérium a úprava modelu při využití max-min kritéria. Poté je sestaven matematický model, je popsán kaskádový přístup a úprava matematického modelu. V rámci výpočetní studie bude provedeno vyřešení úlohy na několika příkladech a v závěrečné části příspěvku bude provedeno porovnání výstupů získaných na základě použití rozdílných optimalizačních kritérií.
Název v anglickém jazyce
Using a cascade approach to the coordination of Communications
Popis výsledku anglicky
The role of coordination connections while minimizing the total waiting time of passengers at the bus stop is the role of quadratic programming. Exact solutions of this type of task is difficult, therefore, often used approximate methods for solving thistask. The paper will discuss the possibility of using a cascade approach using optimization software Xpress-IVE. In the introduction are discussed options for how the solution of tasks, depending on the selected optimization criterion. In the followingsections of the paper, the role of coordinating the formulation of circuit that uses a quadratic optimization criterion and the adaptation of the model using max-min criterion. Then compile a mathematical model is described by a cascade approach and treatment of the mathematical model. The computational study is performed to resolve the role of several examples and the final part of this paper is the comparison of the outputs obtained by using different optimization criteria.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvantitativní metody v dopravních a logistických systémech I
ISBN
978-80-7395-297-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
202
Strana od-do
—
Název nakladatele
Dopravní fakulta Jana Pernera, Univerzita Pardubice
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
29. 4. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—