Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Contact defects initiation in railroad wheels ? Experience, experiments and modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F11%3A86079651" target="_blank" >RIV/61989100:27230/11:86079651 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27640/11:86079651

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.wear.2010.10.053" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.wear.2010.10.053</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.wear.2010.10.053" target="_blank" >10.1016/j.wear.2010.10.053</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Contact defects initiation in railroad wheels ? Experience, experiments and modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Main results of comprehensive research of rolling contact defects initiation are presented in this contribution. Description of own experimental study has been preceded by practical experience of a wheelset producer. A line rolling/sliding contact case with creepage of 0.75% was investigated using a unique test machine. The rail disc was made from Class C steel grade while the wheel disc from R7T steel grade. Unlike the standard twin-disc test, the diameter of the rail disc was 2.6 times bigger than thediameter of the wheel disc. Development of contact cracks and accumulation of shear strain for the wheel material R7T during rolling contact loading were namely evaluated. On the basis of test conditions, simulation by FEM was performed. As the result,very good prediction of shear strain accumulation was achieved using the AbdelKarim-Ohno cyclic plasticity model. The proposed computational strategy can be used for fatigue life prediction till initiation of a crack caused by low-cycle f

  • Název v anglickém jazyce

    Contact defects initiation in railroad wheels ? Experience, experiments and modelling

  • Popis výsledku anglicky

    Main results of comprehensive research of rolling contact defects initiation are presented in this contribution. Description of own experimental study has been preceded by practical experience of a wheelset producer. A line rolling/sliding contact case with creepage of 0.75% was investigated using a unique test machine. The rail disc was made from Class C steel grade while the wheel disc from R7T steel grade. Unlike the standard twin-disc test, the diameter of the rail disc was 2.6 times bigger than thediameter of the wheel disc. Development of contact cracks and accumulation of shear strain for the wheel material R7T during rolling contact loading were namely evaluated. On the basis of test conditions, simulation by FEM was performed. As the result,very good prediction of shear strain accumulation was achieved using the AbdelKarim-Ohno cyclic plasticity model. The proposed computational strategy can be used for fatigue life prediction till initiation of a crack caused by low-cycle f

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JL - Únava materiálu a lomová mechanika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Wear

  • ISSN

    0043-1648

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    271

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    174-185

  • Kód UT WoS článku

    000291777600023

  • EID výsledku v databázi Scopus