Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONTACT DEFECTS INITIATION IN RAILROAD WHEELS ? EXPERIENCE, EXPERIMENTS AND MODELLING

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F09%3A00020394" target="_blank" >RIV/61989100:27230/09:00020394 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CONTACT DEFECTS INITIATION IN RAILROAD WHEELS ? EXPERIENCE, EXPERIMENTS AND MODELLING

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are presented main results of compact research of rolling contact defects initiation in this contribution. Practical experiences of a wheel set producer introduce own experimental study of a line rolling/sliding contact case. On the basis of test conditions, simulation by FEM has been performed. As results, AbdelKarim-Ohno plasticity model used in rolling contact simulations gives very good prediction of shear strain accumulation and the proposed computational strategy can be used for fatigue lifeprediction of rolling contact crack initiation caused by low-cycle fatigue or ratcheting failure.

  • Název v anglickém jazyce

    CONTACT DEFECTS INITIATION IN RAILROAD WHEELS ? EXPERIENCE, EXPERIMENTS AND MODELLING

  • Popis výsledku anglicky

    There are presented main results of compact research of rolling contact defects initiation in this contribution. Practical experiences of a wheel set producer introduce own experimental study of a line rolling/sliding contact case. On the basis of test conditions, simulation by FEM has been performed. As results, AbdelKarim-Ohno plasticity model used in rolling contact simulations gives very good prediction of shear strain accumulation and the proposed computational strategy can be used for fatigue lifeprediction of rolling contact crack initiation caused by low-cycle fatigue or ratcheting failure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Contact Mechanics and Wear of Rail/Wheel Systems

  • ISBN

    978-88-904370-0-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    AB Editore

  • Místo vydání

    Via Santa Marta

  • Místo konání akce

    Firenze

  • Datum konání akce

    15. 9. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku