Kolové vedení odpružené pro skip
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F11%3A86080325" target="_blank" >RIV/61989100:27230/11:86080325 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/65138601:_____/11:#0000002
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kolové vedení odpružené pro skip
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek nového typu kolového vedení odpruženého KVO-S slouží k valivému vedení dopravních nádob ? skipů ? po ocelových průvodnicích. Dynamické rázy, vyvolané za jízdy nerovností průvodnicového tahu, jsou eliminovány odpružením svazkem listových pružin, jejichž tuhost je nastavitelná pomocí šroubů a pryžových elementů. Pružným zachycením těchto sil se podstatně omezují účinky dynamických rázů na konstrukci dopravní nádoby a výstroje jámy. Provozní odpružení probíhá podle lomené charakteristiky listových pružin, jejichž skladbou lze charakteristiku dle potřeby upravit. Tření mezi listy pružin zajišťuje útlum zpětného pohybu odpružení. Po vyčerpání vůle mezi průvodnicí a dopravní nádobou dojde k dosednutí pevných vodítek dopravní nádoby na průvodnici. Pro vybavení dopravní nádoby je potřeba čtyř souprav kolového vedení, umístěných na čelech horní a spodní části skipové nádoby. Funkční vzorky jsou nasazeny v ověřovacím provozu na Dole ČSA v Karviné.
Název v anglickém jazyce
Spring-mounted Guide Roller for Skip
Popis výsledku anglicky
Functional sample of the new type of the spring-loaded guide roller KVO-S serves for guiding of the transport vessels ? skips ? on the steel guide rails. Dynamic impulses called during the run by asperity of the guide rails traction are eliminated with the wheels on the spring leafs, which stiffness is adjustable using screws and rubber elements. The flexible fixation of these forces fundamentally reduces impacts of dynamic impulses on the transport vessel construction and on the working pit equipment.The operation spring-loading follows the fractional characteristics of leaf springs; the characteristics can be modified by the composition of the springs according to needs. The friction between the spring leafs assures attenuation of the spring-loadingcounter-motion. After the clearance between the guide rail and the transport vessel is exhausted the transport vessel fixed-guides sit down on the guide rail. For the transport vessel equipment there are necessary four sets of the wheel
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F618" target="_blank" >FR-TI2/618: *Výzkum a vývoj kolového vedení odpruženého</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
241/22-12-2011_F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Výsledek vyroben pro ověření vlastností. Jmenovitá síla pro max. výchylku kol 10kN, hmotnost 370 kg. MPO IČ 47609109, smlouva č. 2011/FR-TI2/618 ze dne 18.11.2011
Ekonomické parametry
Výrobní náklady 35 tis. Kč, předpokládaný zisk na jednom vedení 5 tis. Kč
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
65138601
Název vlastníka
SE-MI Technology a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—