Kolové vedení odpružené pro skip se zvýšenou únosností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86085209" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86085209 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kolové vedení odpružené pro skip se zvýšenou únosností
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci přípravy finálního prototypu byl vytvořen další funkční vzorek nového typu odpruženého kolového vedení pro vedení skipu se zvýšenou únosností a jiným uspořádáním pružin, jmenovitá síla pro plnou výchylku kola 15 mm byla zvýšena na 50 kN. Kolové vedení slouží k valivému vedení dopravních nádob ? skipů ? po ocelových průvodnicích. Dynamické rázy, vyvolané za jízdy nerovností průvodnicového tahu, jsou eliminovány odpružením svazky listových pružin, jejichž tuhost je nastavitelná pomocí pryžových elementů. Pružným zachycením těchto sil se podstatně omezují účinky dynamických rázů na konstrukci dopravní nádoby a výstroje jámy. Provozní odpružení probíhá podle lomené charakteristiky svazku listových pružin, jejichž skladbou lze charakteristiku dle potřeby upravit. Tření mezi listy pružin zajišťuje útlum zpětného pohybu odpružení. Po vyčerpání vůle mezi průvodnicí a dopravní nádobou o velikosti 15 mm dojde k dosednutí pevných vodítek dopravní nádoby na průvodnici. Pro vybavení dopravn
Název v anglickém jazyce
Spring-mounted guide roller for cage with increased load-carrying capacity
Popis výsledku anglicky
In frame of preparation of final prototype was created the next functional sample of the new type of the spring-loaded guide roller for guiding the transport vessels ? skips with the increased load-carrying capacity and different disposition of spring leafs, the nominal force for the full deflection of the wheel 15 mm was increased to 50 kN. The guide roller serves to guide the skips on the steel guide rails. Dynamic impulses called during the run by asperity of the guide rails traction are eliminated with the wheels on the spring leafs, which stiffness is adjustable using screws and rubber elements. The flexible fixation of these forces fundamentally reduces impacts of dynamic impulses on the transport vessel construction and on the working pit equipment. The operation spring-loading follows the fractional characteristics of leaf springs; the characteristics can be modified by the composition of the springs according to needs. The friction between the spring leafs assures attenuation
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI2%2F618" target="_blank" >FR-TI2/618: *Výzkum a vývoj kolového vedení odpruženého</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
128/11-12-2112_F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Výsledek vyroben pro ověření vlastností a nasazen do zkušebního provozu. Jmenovitá síla pro max. výchylku kol 50kN, hmotnost 395 kg. MPO IČ 47609109, smlouva č. 2011/FR-TI2/618 ze dne 18.11.2011
Ekonomické parametry
Výrobní náklady 230 tis. Kč, plánovaný zisk 15%.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
65138601
Název vlastníka
SE-MI Technology a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—