Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostic Gasoline Engine By Phase Demodulation Method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F11%3A86080389" target="_blank" >RIV/61989100:27230/11:86080389 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diagnostic Gasoline Engine By Phase Demodulation Method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In gasoline (SI) engines, crankshaft instantaneous angular acceleration, which is evaluated by the second derivative of the crankshaft rotation respect with respect to time contains information for fault diagnostics. The instantaneous angular velocity ofthe crankshaft can be identified from a string of pulses for the engine electronic control unit (ECU). In this paper, the phase modulation signal is derived from the phase of an analytical signal which is evaluated by using the Hilbert Transform technique. To verify the signal analysis technique, the engine model created originally by John J. Moskwa needs to be extended to produce fluctuation of the crankshaft angular acceleration and to implement the extended model into the dSPACE equipment to controland diagnose SI engines.

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnostic Gasoline Engine By Phase Demodulation Method

  • Popis výsledku anglicky

    In gasoline (SI) engines, crankshaft instantaneous angular acceleration, which is evaluated by the second derivative of the crankshaft rotation respect with respect to time contains information for fault diagnostics. The instantaneous angular velocity ofthe crankshaft can be identified from a string of pulses for the engine electronic control unit (ECU). In this paper, the phase modulation signal is derived from the phase of an analytical signal which is evaluated by using the Hilbert Transform technique. To verify the signal analysis technique, the engine model created originally by John J. Moskwa needs to be extended to produce fluctuation of the crankshaft angular acceleration and to implement the extended model into the dSPACE equipment to controland diagnose SI engines.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník vědeckých prací Vysoké školy báňské - Technické univerzity Ostrava. Řada strojní

  • ISSN

    1210-0471

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus