Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Max-plus Algebra at Road Transportation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86083492" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86083492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mme2012.opf.slu.cz/proceedings/pdf/121_Pesko.pdf" target="_blank" >http://mme2012.opf.slu.cz/proceedings/pdf/121_Pesko.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Max-plus Algebra at Road Transportation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper two models of two transportation problems over the max-plus algebra are analysed. First problem deals with coordination of strongly dependent light crossroads. Second problem focuses on computing bus line timetables and on synchronization of departures from some interchange stops at bus transportation network. The behaviour of this discrete-event dy- namic systems can be modeled as linear systems in max-plus algebra with operations max and plus. We show how it is possible to use eigenvalues and eigenvectors of matrix for computing practical characteristics of these road transport systems. Some results of computation experiments using open source software ScicosLab with real data of Czech town Protejov instances of problems are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Max-plus Algebra at Road Transportation

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper two models of two transportation problems over the max-plus algebra are analysed. First problem deals with coordination of strongly dependent light crossroads. Second problem focuses on computing bus line timetables and on synchronization of departures from some interchange stops at bus transportation network. The behaviour of this discrete-event dy- namic systems can be modeled as linear systems in max-plus algebra with operations max and plus. We show how it is possible to use eigenvalues and eigenvectors of matrix for computing practical characteristics of these road transport systems. Some results of computation experiments using open source software ScicosLab with real data of Czech town Protejov instances of problems are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 30th International Conference Mathematical Methods in Economics : 11-13 September 2012, Karviná, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-7248-779-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    703 - 708

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    11. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku