Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A proposed model of extended coordination for the traffic light control at intersections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86088494" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86088494 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A proposed model of extended coordination for the traffic light control at intersections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contemporary method for the coordination of urban intersections design for the same speed of approach of around 45 km/h does not allow changes in the coordination speed based on faster changes of the required intersection capacity resulting from changed intensity of traffic during a day. However, the speed of traffic flow changes significantly with the road saturation. The coordination is often ignored in off-peak intensities, when the minimisation of the waiting times decreases the cycle length oflight signaling equipment (LSE). However, this leads to changed green waves (in time), which means that the coordinated groups of vehicles pass the intersection at different times. Because of fixed constant distances between intersections, the preservation of the green wave might not be possible and even at a lower traffic intensity the number of cars stopping can increase, the waiting times prolong and therefore the traffic smoothness can be deteriorated. The model of extended coordinat

  • Název v anglickém jazyce

    A proposed model of extended coordination for the traffic light control at intersections

  • Popis výsledku anglicky

    The contemporary method for the coordination of urban intersections design for the same speed of approach of around 45 km/h does not allow changes in the coordination speed based on faster changes of the required intersection capacity resulting from changed intensity of traffic during a day. However, the speed of traffic flow changes significantly with the road saturation. The coordination is often ignored in off-peak intensities, when the minimisation of the waiting times decreases the cycle length oflight signaling equipment (LSE). However, this leads to changed green waves (in time), which means that the coordinated groups of vehicles pass the intersection at different times. Because of fixed constant distances between intersections, the preservation of the green wave might not be possible and even at a lower traffic intensity the number of cars stopping can increase, the waiting times prolong and therefore the traffic smoothness can be deteriorated. The model of extended coordinat

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Communications in Computer and Information Science. Volume 329 CCIS

  • ISBN

    978-3-642-34049-9

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    248

  • Strana od-do

    240

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Katowice-Ustroń

  • Datum konání akce

    10. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku