Řešení zdrojového subsystému robotického transportéru - elektronické ovládání brzd
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F13%3A86086297" target="_blank" >RIV/61989100:27230/13:86086297 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řešení zdrojového subsystému robotického transportéru - elektronické ovládání brzd
Popis výsledku v původním jazyce
Bylo navrženo elektronické ovládání brzd, které je umístěno na řídítkách robotického transportéru. Páka brzdy je vybavena elektronickým lineárním snímačem polohy. Sepnutím páky (k sobě) se uvnitř ovládání posune píst, který změní polohu lineárního senzoru. Velikost změny polohy lineárního snímače určuje sílu brzdného účinku. Signál je přenesen do vícelamelové elektromagnetické brzdy, která je umístěna na výstupní brzdové hřídeli z převodovky (zvlášť pro levou a pravou stranu), a způsobuje brzdný moment.Subsystém je doplněn o snímač světelné signalizace a prostřednictvím řídicího systému dochází při sepnutí tohoto snímače i rozsvícení zpětných brzdových světel. Elektronických signálu je využito i při dálkovém ovládání transportéru.
Název v anglickém jazyce
The source subsystem of robotic transporter - electronic brake control
Popis výsledku anglicky
Brake lever is equipped with an electronic linear position sensor. Closing the lever inside the control piston moves, which changes the position of the linear sensor. The amount of change of the linear position sensor determines the strength of the braking effect. The signal is transmitted to the wet multiple-disc electromagnetic brake which is located on the brake output shaft of the gearbox and a braking torque.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F572" target="_blank" >FR-TI1/572: Výzkum a vývoj víceúčelového robotického transportéru pro záchranu osob a zásahy v krizových situacích, ve zvláště obtížných terénních a/nebo klimatických podmínkách.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
055/22-07-2013_F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Základní parametry vícelamelové elektromagnetické brzdy: Označení: LMBS 25-24V; Zentrier?90H7-St/Si; Vnější průměr: 162 mm; Šířka: 82 mm; Napětí: 24V; Hmotnost: 6,2kg; Parametry lineárního snímače: Elektrický zdvih: 10-20 mm; Mechanický zdvih: 12,5-22,5mm; Délka těla: 44,5 mm; Průměr snímače: 22 mm; Materiál: nylatron MC901, nerezová ocel; MORAVSKÝ VÝZKUM, s.r.o., IČ: 27773418, Datum uzavření smlouvy: 28. 6. 2013; kontaktní osoba: Ing. Petr Kopec +420 731 154 103
Ekonomické parametry
Nelze stanovit
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
Katedra robotechniky, fakulta strojní,VŠB-TU Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—