Poháněcí stanice pásového dopravníku s napínáním
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F14%3A86088615" target="_blank" >RIV/61989100:27230/14:86088615 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://Není" target="_blank" >http://Není</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poháněcí stanice pásového dopravníku s napínáním
Popis výsledku v původním jazyce
Podstatou popisovaného funkčního vzorku je specifické konstrukční provedení poháněcí stanice pásového dopravníku, která je dispozičně umístěna ve vratné větvi dopravníku, jejíž součástí je i stanice napínací.
Název v anglickém jazyce
Powering station of the belt conveyor with gravity stressing
Popis výsledku anglicky
Described functional exhibits is specific construct type of the powering station a belt conveyor, which is dispositional location in haul-back branch of the belt conveyor, whose fragment is gravity dressing.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02020948" target="_blank" >TA02020948: Vývoj nového typu kontinuálního dopravního zařízení, pásového dopravníku s krycím pásem, s ohledem na ochranu životního prostředí a snížení provozních nákladů.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
040/19-03-2014_F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Uváděný funkční vzorek je specifickým konstrukčním řešením poháněcí stanice plynule pracujícího dopravního zařízení, která je situována ve vratné větvi pásového dopravníku. Dopravní pás vedený (po průchodu přes výsypný buben) po válečcích vratné větvě jev místě jeho odběhu z poháněcího bubnu pomocí odtlačného bubnu směrován na buben napínací, který jej napíná pomocí závaží umístěného v koncové části pákového systému. Po odběhu dopravního pásu z bubnu vratného pás následně nabíhá na buben převáděcí, který jej navádí do úseku vratné větve dopravníku a dále k místu převáděcího bubnu, který jej převádí do nosné (pracovní) větve.
Ekonomické parametry
Hlavním ekonomickým přínosem je možnost využití toho zařízení v průmyslových aplikacích, kde je požadováno odvádění dopravovaných partikulárních hmot z nosného a tažného prvku přepadem před koncový buben pásového dopravníku, který není poháněn. Nezanedbatelným ekonomickým přínosem předkládaného řešení je i možnost volby dopravního pásu s nižším dovoleným tahovým namáháním, neboť tahová síla (nabíhající síla na buben) v tažném prvku je v místě umístění poháněcí stanice nižší než v případě, kdy by byl pohon umístěn v prostoru výsypného bubnu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Fakulta strojní
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Požadavek na licenční poplatek
—
Adresa www stránky s výsledkem
—