Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lanové napínací zařízení dopravního pásu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F14%3A86089893" target="_blank" >RIV/61989100:27230/14:86089893 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://Není" target="_blank" >http://Není</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lanové napínací zařízení dopravního pásu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podstatou popisovaného funkčního vzorku je specifické konstrukční provedení napínacího zařízení tažného prvku (tj. dopravního pásu) pásového dopravníku, které je dispozičně umístěno ve vratné větvi dopravníku. Napínání dopravního pásu zajišťuje ocelové lano, konečné délky, vedené kladkostrojovým systémem, jehož jeden volný konec je navíjen na lanový naviják (vrátek).

  • Název v anglickém jazyce

    The tension device by rope of conveyor belt

  • Popis výsledku anglicky

    The principle described functional exhibits is specific constructional design stretching device ductile element (i. e. haul) belt conveyor, that is of dispositional ubiety in reverse branches conveyer.Tension haul interlock steel rope, final longitude, guidee pulley system, whose one tag is winding on cable winch (jack).

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02020948" target="_blank" >TA02020948: Vývoj nového typu kontinuálního dopravního zařízení, pásového dopravníku s krycím pásem, s ohledem na ochranu životního prostředí a snížení provozních nákladů.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    073/29-09-2014_F

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Uváděný funkční vzorek je specifickým konstrukčním řešením napínací stanice plynule pracujícího dopravního zařízení, která je situována ve vratné větvi pásového dopravníku. Vyvození potřebné napínací síly napínacího bubnu a požadované tahové síly v dopravním páse je realizováno popisovaným napínacím zařízením, které je založeno na způsobu vyvození napínací síly v tažném prvku prostřednictvím vrátku (lanového navijáku). Principielně lze činnost uváděného zařízení popsat zjednodušeně takto: jeden volný konec ocelového napínacího lana je mechanicky svázán s rámovou konstrukcí napínacího zařízení, dále je lano vedeno soustavou tří volných kladek (z nichž dvě jsou svázány s rámem napínacího bubnu dopravního pásu a jedna s rámem drážkovaného lanového bubnu napínacího zařízení) a následně je druhý volný konec lana navíjen na lanový buben.

  • Ekonomické parametry

    Hlavní ekonomický přínos je definován možnosti využití popisovaného principu napínacího zařízení v průmyslových aplikacích, kde je požadováno vyvodit vysokou napínací, případně tahovou, sílu v tažném prvku pásového dopravníku. Ne méně důležitým přínosemje, při využití popisovaného napínacího zařízení, docílit konstantní napínací síly napínacího bubnu pásového dopravníku a tím zabezpečit stálou hodnotu tahové síly v dopravním páse. Nezanedbatelným ekonomickým přínosem předkládaného řešení je možno definovat snadností plynulé regulace tahové síly v dopravním páse v okamžiku projevujících se dynamických změn, tzn. například při rozběhu, brzdění, apod. pásového dopravníku. Regulace tahové síly umožňuje eliminovat jak statické (trvalé) tak i dynamické prodloužení dopravního pásu a docílit tak konstantního průhybu dopravního pásu mezi sousedními válečkovými podpěrami.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    61989100

  • Název vlastníka

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita, Fakulta strojní

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem