Hustota odvozních cest a její vypovídající hodnota o zpřístupnění lesa
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F07%3A00109773" target="_blank" >RIV/62156489:43410/07:00109773 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hustota odvozních cest a její vypovídající hodnota o zpřístupnění lesa
Popis výsledku v původním jazyce
Celosvětově nejpoužívanějším parametrem hodnocení úrovně zpřístupnění lesa je hustota odvozních cest. Hustota odvozních cest je dána poměrem délky lesních odvozních cest ke zpřístupňované ploše. Jedná se o délku lesních odvozních cest první a druhé třídy. Někteří autoři započítávají do údaje délky celkovou délku lesní cestní sítě včetně cest přibližovacích či veřejných komunikací. V tom případě jsou údaje o hustotě odvozních cest zavádějící. Tento parametr také není objektivní co se týče samotné účinnosti zpřístupnění lesa, která často neodpovídá hustotě odvozních cest. Provedená studie porovnávající na daném území hustotu odvozních cest a efektivitu zpřístupnění tuto teorii potvrdila. Proto by se parametr hustoty odvozních cest měl doplnit nebo nahradit parametrem účinnosti zpřístupnění lesa.
Název v anglickém jazyce
Forest haul roads density and its validity about forest accessing
Popis výsledku anglicky
The most used parameter of the assessment of the forest accessing quality is forest haul roads density. Forest haul roads density is based on the proportion of the forest haul roads length to the accessing area. The first and second class haul roads should be included only. But some authors include the whole forest roads net length including skidding roads and public roads. In this case the forest haul roads density is misleading. This parameter is not objective related to the forest accessing effectiveness itself neither. Forest accessing effectiveness does not often corresponds to the forest haul roads density. The trial which compared the forest haul roads density and forest accessing effectiveness confirmed this theory. Therefore the forest haul roads density should be supplemented or substituted by the forest accessing effectiveness.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lesnické stavby a jejich perspektivy
ISBN
978-80-213-1657-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
18-22
Název nakladatele
ČZU v Praze, FLE, Katedra staveb a územního plánování
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—