Ecological criterion effect on the forest road network longitudinal gradient
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F13%3A00211284" target="_blank" >RIV/62156489:43410/13:00211284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361061715" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361061715</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201361061715" target="_blank" >10.11118/actaun201361061715</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ecological criterion effect on the forest road network longitudinal gradient
Popis výsledku v původním jazyce
The specific way in which a forest road is designed affects the management in the forest environment and timber transport. The aim of this study was to find out whether an inclusion of the ecological criterion in the forest road design will change the parameter of the longitudinal gradient of forest hauling roads and whether these changes will have an effect on the accessibility of forest stands by timber hauling machinery. The possible changes in the longitudinal gradient can also affect the technologyof forest road surfacing and the selection of the appropriate surface type. We can state that an inclusion of the ecological criterion in the forest road network design will bring statistically significant changes in longitudinal gradients of forest hauling roads. The mean longitudinal gradient of the current forest road network is 2.82 % and the mean longitudinal gradient of the forest road network designed with inclusion of the ecological criterion is 4.82 %. The results show statisti
Název v anglickém jazyce
Ecological criterion effect on the forest road network longitudinal gradient
Popis výsledku anglicky
The specific way in which a forest road is designed affects the management in the forest environment and timber transport. The aim of this study was to find out whether an inclusion of the ecological criterion in the forest road design will change the parameter of the longitudinal gradient of forest hauling roads and whether these changes will have an effect on the accessibility of forest stands by timber hauling machinery. The possible changes in the longitudinal gradient can also affect the technologyof forest road surfacing and the selection of the appropriate surface type. We can state that an inclusion of the ecological criterion in the forest road network design will bring statistically significant changes in longitudinal gradients of forest hauling roads. The mean longitudinal gradient of the current forest road network is 2.82 % and the mean longitudinal gradient of the forest road network designed with inclusion of the ecological criterion is 4.82 %. The results show statisti
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GK - Lesnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1715-1723
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—