Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technologies for the reinforcement of forest timber hauling roads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43410%2F14%3A00229606" target="_blank" >RIV/62156489:43410/14:00229606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technologies for the reinforcement of forest timber hauling roads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The reinforcement of forest timber hauling roads is a broad issue that includes many different solutions. All of them need to respect the fact that timber transport puts the maximum allowable pressure on the axles of the design vehicle as well as on thesurface of forest roads. Also the economic aspect of the solution is emphasised as forest roads are roads with a low intensity of transport. Therefore, a suitable solution for forest road reinforcement must incorporate both of these opposing requirements. It means a forest road is to be constructed so that it is economically acceptable in direct proportion with the revenues and costs of forest management and, at the same time, meets the qualitative requirements related to the heavy use of the hauling vehicle axle. In addition, it is necessary to realise that forest stands are often located on terrain least appropriate for road construction. Some forest roads need to be operational all year round and their reinforcement design has to tak

  • Název v anglickém jazyce

    Technologies for the reinforcement of forest timber hauling roads

  • Popis výsledku anglicky

    The reinforcement of forest timber hauling roads is a broad issue that includes many different solutions. All of them need to respect the fact that timber transport puts the maximum allowable pressure on the axles of the design vehicle as well as on thesurface of forest roads. Also the economic aspect of the solution is emphasised as forest roads are roads with a low intensity of transport. Therefore, a suitable solution for forest road reinforcement must incorporate both of these opposing requirements. It means a forest road is to be constructed so that it is economically acceptable in direct proportion with the revenues and costs of forest management and, at the same time, meets the qualitative requirements related to the heavy use of the hauling vehicle axle. In addition, it is necessary to realise that forest stands are often located on terrain least appropriate for road construction. Some forest roads need to be operational all year round and their reinforcement design has to tak

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GK - Lesnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Landscape Management

  • ISSN

    1804-2821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    83-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus