Modelling of Destination Portfolio for International Regional Airport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F14%3A86090544" target="_blank" >RIV/61989100:27230/14:86090544 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.mme2014.upol.cz/downloads/MME_2014_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.mme2014.upol.cz/downloads/MME_2014_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of Destination Portfolio for International Regional Airport
Popis výsledku v původním jazyce
Every international regional airport endeavors to operate at least one international air route to a more important airport (further transfer airport only). From the transfer airport the passengers usually travel to farther destinations (final destinations) but it is not effective for the solved international regional airport to operate the separated air routes from the regional airport to the final destinations. For solving the defined problem the linear mathematical model is proposed in the contribution. Inputs to the model include a set of transfer airports, a set of final destinations, and the demand for transport to the final destinations. The demand for transport to the final destinations is divided according to partial planning periods and is modelled using fuzzy numbers. An objective function models the total satisfied demand for transport to the final destinations on the pre-defined levels of satisfaction.
Název v anglickém jazyce
Modelling of Destination Portfolio for International Regional Airport
Popis výsledku anglicky
Every international regional airport endeavors to operate at least one international air route to a more important airport (further transfer airport only). From the transfer airport the passengers usually travel to farther destinations (final destinations) but it is not effective for the solved international regional airport to operate the separated air routes from the regional airport to the final destinations. For solving the defined problem the linear mathematical model is proposed in the contribution. Inputs to the model include a set of transfer airports, a set of final destinations, and the demand for transport to the final destinations. The demand for transport to the final destinations is divided according to partial planning periods and is modelled using fuzzy numbers. An objective function models the total satisfied demand for transport to the final destinations on the pre-defined levels of satisfaction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematical Methods in Economics, MME 2014 : 32nd international conference : September 10-12, 2014, Olomouc, Czech Republic : conference proceedings
ISBN
978-80-244-4209-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1033-1038
Název nakladatele
Palacký University
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
10. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—