CREATING AND USING EDUCATIONAL VIDEO TUTORIALS IN CLASSES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F14%3A86091333" target="_blank" >RIV/61989100:27230/14:86091333 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17450/14:A1501BB2
Výsledek na webu
<a href="http://library.iated.org/view/OUJEZDSKY2014CRE" target="_blank" >http://library.iated.org/view/OUJEZDSKY2014CRE</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CREATING AND USING EDUCATIONAL VIDEO TUTORIALS IN CLASSES
Popis výsledku v původním jazyce
The methodology for creating of video-educational tutorials is quite a complex discipline. Video-educational tutorials are a powerful tool by presenting various software applications. These include software products as AutoCAD, Photoshop and Premiere Proetc. Applications are mainly used in the study of technical courses focused especially on ICT (Information and Communication Technologies). Presentations prepared by common slide show are impossible to use because modern software applications are developed for high-resolution monitors and a lot of tools and windows displayed on the desktop. To be able to teach students how to work with these applications effectively, it is necessary to create video-educational tutorials using screen captures and high-resolution imaging with the maximal quality and content. These tutorials are primarily created for students of combined study in the form of video instructions. This paper deals with a creating of video-educational tutorials in high resolu
Název v anglickém jazyce
CREATING AND USING EDUCATIONAL VIDEO TUTORIALS IN CLASSES
Popis výsledku anglicky
The methodology for creating of video-educational tutorials is quite a complex discipline. Video-educational tutorials are a powerful tool by presenting various software applications. These include software products as AutoCAD, Photoshop and Premiere Proetc. Applications are mainly used in the study of technical courses focused especially on ICT (Information and Communication Technologies). Presentations prepared by common slide show are impossible to use because modern software applications are developed for high-resolution monitors and a lot of tools and windows displayed on the desktop. To be able to teach students how to work with these applications effectively, it is necessary to create video-educational tutorials using screen captures and high-resolution imaging with the maximal quality and content. These tutorials are primarily created for students of combined study in the form of video instructions. This paper deals with a creating of video-educational tutorials in high resolu
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.4.31.0162" target="_blank" >EE2.4.31.0162: Zvyšování praktických kompetencí a odborné kvalifikace v oblasti technického vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED 2014, 8th International Technology, Education and Development Conference publications : Valencia (Spain), 10th-12th of March, 2014
ISBN
978-84-616-8412-0
ISSN
2340-1079
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
7168-7173
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development
Místo vydání
Valencia
Místo konání akce
Valencie
Datum konání akce
10. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—