M/En/1/m queuing system subject to catastrophes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F14%3A86091642" target="_blank" >RIV/61989100:27230/14:86091642 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mme2014.upol.cz/downloads/MME_2014_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://mme2014.upol.cz/downloads/MME_2014_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
M/En/1/m queuing system subject to catastrophes
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on a finite single-server queuing system with a server subject to so-called catastrophes. The catastrophes represent a special type of failures that cause emptying the system (all the customers found in the system are flushed out ofthe system). When the server is up, the customers arrive according to a Poisson input process with the parameter ? > 0. When the server is under repair (down), all the arriving customers refuse to enter the system because they are not willing to wait. The customer?s service time is assumed to be Erlang distributed with the shape parameter n and the scale parameter n?. That means the service process of each customer consists of n exponentially distributed phases and the customer is served after finishingthe last phase of the service process. Times between catastrophes are exponentially distributed with the parameter ?; times to repair are also exponentially distributed, but with the parameter ?. In the paper we present a mathematical mo
Název v anglickém jazyce
M/En/1/m queuing system subject to catastrophes
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on a finite single-server queuing system with a server subject to so-called catastrophes. The catastrophes represent a special type of failures that cause emptying the system (all the customers found in the system are flushed out ofthe system). When the server is up, the customers arrive according to a Poisson input process with the parameter ? > 0. When the server is under repair (down), all the arriving customers refuse to enter the system because they are not willing to wait. The customer?s service time is assumed to be Erlang distributed with the shape parameter n and the scale parameter n?. That means the service process of each customer consists of n exponentially distributed phases and the customer is served after finishingthe last phase of the service process. Times between catastrophes are exponentially distributed with the parameter ?; times to repair are also exponentially distributed, but with the parameter ?. In the paper we present a mathematical mo
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mathematical Methods in Economics, MME 2014 : 32nd international conference : September 10-12, 2014, Olomouc, Czech Republic : conference proceedings
ISBN
978-80-244-4209-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
168-173
Název nakladatele
Palacký University
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
10. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—