Assignment of Vehicles to Transport Routes under Uncertainty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F16%3A86097534" target="_blank" >RIV/61989100:27230/16:86097534 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/7501192/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/7501192/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2016.7501192" target="_blank" >10.1109/CarpathianCC.2016.7501192</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assignment of Vehicles to Transport Routes under Uncertainty
Popis výsledku v původním jazyce
Vehicle assignment problem belongs to one of many problems that are often dealt with in connection with management of public transport nets. The main problem is to decide about how to assign transport means to defined transport routes. A mathematical model that was designated to solve the problem was developed in the Czech Republic and the Slovak Republic in the past. The basic model denoted as PRIVOL was created by Professor Jan Černý and exists in many modifications in the present time. Our article deals with some modifications of the PRIVOL model in conditions of input data uncertainty. The most uncertain piece of input data is usually information about transport demand on individual route sections of the transport net. Uncertainty of input data will be modelled by fuzzy numbers in the presented model.
Název v anglickém jazyce
Assignment of Vehicles to Transport Routes under Uncertainty
Popis výsledku anglicky
Vehicle assignment problem belongs to one of many problems that are often dealt with in connection with management of public transport nets. The main problem is to decide about how to assign transport means to defined transport routes. A mathematical model that was designated to solve the problem was developed in the Czech Republic and the Slovak Republic in the past. The basic model denoted as PRIVOL was created by Professor Jan Černý and exists in many modifications in the present time. Our article deals with some modifications of the PRIVOL model in conditions of input data uncertainty. The most uncertain piece of input data is usually information about transport demand on individual route sections of the transport net. Uncertainty of input data will be modelled by fuzzy numbers in the presented model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICCC'2016 : 17th International Carpathian Control Conference : High Tatras, Tatranská Lomnica, Grandhotel Praha, Slovak Republic, May 29 - June 1, 2016
ISBN
978-1-4673-8605-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
735-738
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Tatranská Lomnica
Datum konání akce
29. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—