Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimal Assignment of Vehicles to Urban Transport Routes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F13%3A86086812" target="_blank" >RIV/61989100:27230/13:86086812 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.utc.sk/Komunikacie/archiv/2013/1/1_2013en.pdf" target="_blank" >http://www.utc.sk/Komunikacie/archiv/2013/1/1_2013en.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimal Assignment of Vehicles to Urban Transport Routes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with solving of a concrete problem occurring in the tramway net conditions in Ostrava urban mass transport. Nowadays a certain tramway set is in the traffic, where different vehicle types in terms of the capacity are assigned. For everyroute, one vehicle type is used. Information about the offered capacity and the passenger flows per hour is known. But the existing assignment of vehicles to single routes causes a greater discrepancy in terms of offered places and passengers? demand. The discrepancy can be measured by means of the ratio of these values on the most frequented route section. The discrepancy is characterized so that the ratios have very large deviation. In practice, it means, that on the one hand there are routes with ahigh travelling comfort and on the other hand there are routes with a low travelling comfort. We can improve the situation by changing the vehicle types on the single routes. At the same time we can reach the quality by improving offered

  • Název v anglickém jazyce

    Optimal Assignment of Vehicles to Urban Transport Routes

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with solving of a concrete problem occurring in the tramway net conditions in Ostrava urban mass transport. Nowadays a certain tramway set is in the traffic, where different vehicle types in terms of the capacity are assigned. For everyroute, one vehicle type is used. Information about the offered capacity and the passenger flows per hour is known. But the existing assignment of vehicles to single routes causes a greater discrepancy in terms of offered places and passengers? demand. The discrepancy can be measured by means of the ratio of these values on the most frequented route section. The discrepancy is characterized so that the ratios have very large deviation. In practice, it means, that on the one hand there are routes with ahigh travelling comfort and on the other hand there are routes with a low travelling comfort. We can improve the situation by changing the vehicle types on the single routes. At the same time we can reach the quality by improving offered

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    34-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus