Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sensitivity of the Input Impedance Parameters of Track Circuits to Changes in the Parameters of the Track

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F17%3A10235780" target="_blank" >RIV/61989100:27230/17:10235780 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27240/17:10235780

  • Výsledek na webu

    <a href="http://advances.utc.sk/index.php/AEEE/article/view/1996" target="_blank" >http://advances.utc.sk/index.php/AEEE/article/view/1996</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15598/aeee.v15i1.1996" target="_blank" >10.15598/aeee.v15i1.1996</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sensitivity of the Input Impedance Parameters of Track Circuits to Changes in the Parameters of the Track

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the sensitivity of the input impedance of an open track circuit in the event that the parameters of the track are changed. Weather conditions and the state of pollution are the most common reasons for parameter changes. The results were obtained from the measured values of the parameters R (resistance), G (conductance), L (inductance), and C (capacitance) of a rail superstructure depending on the frequency. Measurements were performed on a railway siding in Orlova. The results are used to design a predictor of occupancy of a track section. In particular, we were interested in the frequencies of 75 and 275 Hz for this purpose. Many parameter values of track substructures have already been solved in different works in literature. At first, we had planned to use the parameter values from these sources when we designed the predictor. Deviations between them, however, are large and often differ by three orders of magnitude (see Tab. 8). From this perspective, this article presents data that have been updated using modern measurement devices and computer technology. And above all, it shows a transmission (cascade) matrix used to determine the parameters.

  • Název v anglickém jazyce

    Sensitivity of the Input Impedance Parameters of Track Circuits to Changes in the Parameters of the Track

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the sensitivity of the input impedance of an open track circuit in the event that the parameters of the track are changed. Weather conditions and the state of pollution are the most common reasons for parameter changes. The results were obtained from the measured values of the parameters R (resistance), G (conductance), L (inductance), and C (capacitance) of a rail superstructure depending on the frequency. Measurements were performed on a railway siding in Orlova. The results are used to design a predictor of occupancy of a track section. In particular, we were interested in the frequencies of 75 and 275 Hz for this purpose. Many parameter values of track substructures have already been solved in different works in literature. At first, we had planned to use the parameter values from these sources when we designed the predictor. Deviations between them, however, are large and often differ by three orders of magnitude (see Tab. 8). From this perspective, this article presents data that have been updated using modern measurement devices and computer technology. And above all, it shows a transmission (cascade) matrix used to determine the parameters.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031780" target="_blank" >TA04031780: AXIO - systém pro měření vzdálenosti a rychlosti drážních vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Advances in Electrical and Electronic Engineering

  • ISSN

    1336-1376

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    77-83

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85016476580