Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Effectiveness of Acoustic Absorbers Applied on a Slab Track

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU123041" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU123041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.journalakustika.com/journal/volume-27/" target="_blank" >https://www.journalakustika.com/journal/volume-27/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Effectiveness of Acoustic Absorbers Applied on a Slab Track

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is aimed to comparison of effectiveness related to two types of acoustic absorbers BRENS which are applied on a fixed railway track. For the purposes of measurement there have been suitable measuring sites selected on corridor routes and adequate measurement methodology designed. Monitored parameters were obtained according to response of structures tested in relation to moving loads, e.g. a train unit. To evaluate the measurement, the appropriate mathematical apparatus was selected; that one based on use of methods in the time and frequency areas. At the same time, the selected acoustic parameters were compared with the parameters of a section of fixed railway track with and without application of railway absorbers.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Effectiveness of Acoustic Absorbers Applied on a Slab Track

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is aimed to comparison of effectiveness related to two types of acoustic absorbers BRENS which are applied on a fixed railway track. For the purposes of measurement there have been suitable measuring sites selected on corridor routes and adequate measurement methodology designed. Monitored parameters were obtained according to response of structures tested in relation to moving loads, e.g. a train unit. To evaluate the measurement, the appropriate mathematical apparatus was selected; that one based on use of methods in the time and frequency areas. At the same time, the selected acoustic parameters were compared with the parameters of a section of fixed railway track with and without application of railway absorbers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10307 - Acoustics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akustika

  • ISSN

    1801-9064

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    54-63

  • Kód UT WoS článku

    000426562700008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85014832884