Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Acoustic analysis of selected structures of railway superstructure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU120173" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU120173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.journalakustika.com/journal/volume-26/" target="_blank" >https://www.journalakustika.com/journal/volume-26/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Acoustic analysis of selected structures of railway superstructure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is devoted to the operational measurement of two selected structures of railway superstructure, fixed track and a classical structure with ballast bed. Suitable measuring stations on corridor lines were selected and the corresponding measurement methodology was designed for the measurement purposes. Based on the response of tested structures to a moving load, i.e. the train set, the monitored parameters were obtained. Acoustic parameters of the two tested structures were determined based on the tests carried out. An appropriate mathematical apparatus was selected for the evaluation of the measurement, based on the use of mathematical methods in time and frequency domains. This article contains a comparison of parameters of the tested structures and recommendations for practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Acoustic analysis of selected structures of railway superstructure

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is devoted to the operational measurement of two selected structures of railway superstructure, fixed track and a classical structure with ballast bed. Suitable measuring stations on corridor lines were selected and the corresponding measurement methodology was designed for the measurement purposes. Based on the response of tested structures to a moving load, i.e. the train set, the monitored parameters were obtained. Acoustic parameters of the two tested structures were determined based on the tests carried out. An appropriate mathematical apparatus was selected for the evaluation of the measurement, based on the use of mathematical methods in time and frequency domains. This article contains a comparison of parameters of the tested structures and recommendations for practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Akustika

  • ISSN

    1801-9064

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    29-37

  • Kód UT WoS článku

    000442347000004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85012010022