Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Způsob měření chyby ozubeného převodu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F17%3A10236191" target="_blank" >RIV/61989100:27230/17:10236191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Způsob měření chyby ozubeného převodu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vynález se týká způsobu měření chyby ozubeného převodu, kde v průběhu otáčení ozubeným soukolím se současně snímají a zaznamenávají jak signál prvního inkrementálního úhlového snímače, spojeného s hnací hřídelí, tak signál druhého inkrementálního úhlového snímače, spojeného s hnanou hřídelí. Signály obou inkrementálních snímačů se následně převádějí na posloupnosti vzorků signálů, čímž se digitalizují. Dále se posloupnosti vzorků obou signálů převádějí pásmovou filtrací na fázově modulované harmonické signály, které se fázově demodulují s rozbalením fáze a s přepočtem na úhel otočení každého ozubeného kola. Úhel otočení každého ozubeného kola následně přepočítává na délku kruhového oblouku dotykové kružnice každého ozubeného kola. Rozdíl mezi délkami kruhových oblouků dotykových kružnic představuje časový průběh chyby převodu, ze kterého se následně hřebenovou filtrací odstraňují vyšší než třetí harmonické záběrové frekvence ozubení a ostatní chybové složky, které nepřísluší harmonickým frekvencím záběrové frekvence soukolí ozubených kol.

  • Název v anglickém jazyce

    A method of gear drive error measurement

  • Popis výsledku anglicky

    The invention relates to the method of gear drive error measurement wherein, during the rotation of the gear train, both the signal of the first incremental angular encoder, connected to the drive shaft, and the second signal of the incremental angular encoder, connected to the driven shaft, are simultaneously scanned and recorded. The signals of both the incremental encoders are then converted to sequences of signal samples, thereby being digitized. In addition, the sequences of both of the signal samples are converted by band-filtration to phase-modulated harmonic signals which are phase-demodulated with phase unpacking and conversion to the rotation angle of each gear wheel. The rotation angle of each gear wheel is then recalculated to the length of the circular arc of the touching circle of each gear wheel. The difference between the lengths of the circular arcs of the touching circles is the time course of the error of the drive, from which higher than the third harmonic engagement gear frequency and the other error components are then removed by comb filtration, and these components do not belong to the harmonic frequencies of the gearing frequency of the mechanism of the gear wheels.

Klasifikace

  • Druh

    P - Patent

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    306960

  • Vydavatel

    CZ001 -

  • Název vydavatele

    Industrial Property Office

  • Místo vydání

    Prague

  • Stát vydání

    CZ - Česká republika

  • Datum přijetí

    6. 9. 2017

  • Název vlastníka

    VŠB TUO

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence