Experimental testing of power assisted steering
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F18%3A10239195" target="_blank" >RIV/61989100:27230/18:10239195 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2018_10_201853" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2018_10_201853</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2018_10_201853" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2018_10_201853</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental testing of power assisted steering
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on the description and creating of the simulation model of the power assisted steering and testing of the functionality and efficiency on the laboratory test rig. The mathematical model is describing the structure of the system and is created from the mathematical models of the subsystems, which compute the dynamic behaviour of the steering wheel, pinion, rotating control valve and of the hydraulic cylinder. The simulation model was realized in the simulation programme MATLAB-Simulink(R) and was used for the simulation of the testing experiment. The measurements were done on the laboratory test rig, which is controlled by the computer and operated by the swivel pneumatic drive instead of the driver hand. It allows better repeatability of the experiment. The experiments were focused on the evaluation of the efficiency of the hydraulic power assisted steering system.
Název v anglickém jazyce
Experimental testing of power assisted steering
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on the description and creating of the simulation model of the power assisted steering and testing of the functionality and efficiency on the laboratory test rig. The mathematical model is describing the structure of the system and is created from the mathematical models of the subsystems, which compute the dynamic behaviour of the steering wheel, pinion, rotating control valve and of the hydraulic cylinder. The simulation model was realized in the simulation programme MATLAB-Simulink(R) and was used for the simulation of the testing experiment. The measurements were done on the laboratory test rig, which is controlled by the computer and operated by the swivel pneumatic drive instead of the driver hand. It allows better repeatability of the experiment. The experiments were focused on the evaluation of the efficiency of the hydraulic power assisted steering system.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MM Science Journal
ISSN
1803-1269
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
October
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
2494-2497
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85053694336